۱۰۲ نماینده پارلمان فرانسه: اداره خودگردان به رسمیت شناخته شود / اردوغان امنیت منطقه را تهدید می‌کند

 ۱۰۲ نماینده پارلمان فرانسه اعلام نمودند که جنگ‌طلبی‌های اردوغان امنیت خاورمیانه و آرامش اروپا را تهدید می‌کند و خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر آسمان شمال سوریه شدند.

با پیشاهنگی سناتور لاورنس کوهن از حزب کمونیست فرانسه، ۱۰۲ نماینده پارلمان از احزاب مختلف این کشور در رابطه با تهدیدهای اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه علیه شمال و شرق سوریه اعلامیه‌ای منتشر کردند. سناتور و نمایندگان پارلمان فرانسه اعلام کردند که پس ‌از جنگ روسیه در اوکراین، اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز در روژاوا از سکوت جهانی و رسانه‌های بین‌المللی استفاده کرده و در حال طراحی نقشه‌ای برای حمله به کوردها در شمال سوریه می‌باشند.

نمایندگان پارلمان فرانسه با بیان اینکه در منطقه تحت کنترل اداره خودگردان شمال و شرق سوریه علی رغم شرایط جنگی، اما خلق‌های کورد، عرب، آسوری، کلدانی، ارمنی و همه خلق‌های دیگر با هم ‌زندگی می‌کنند، اعلام کردند:"آن‌ها تلاش می‌کنند تا سیستمی دمکراتیک، فمینیست و اکولوژیک ایجاد نمایند. آن‌ها برای ایجاد صلح میان خلق‌ها از طریق گفت‌وگو و دیالوگ تلاش می‌کنند."

کشورهای غربی نباید در قبال جنایات جنگی سکوت کنند

نمایندگان پارلمان فرانسه حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در سال ۲۰۱۴ به گری سپی و سری کانی را یادآور شده و گفتند:"دیگر نباید کشورهای غربی در مقابل جنایات جنگی و تجاوزهای ارتش ترکیه سکوت کنند."

آن‌ها همچنین یادآور شدند که مبارزات حزب کارگران کوردستان پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق ی.پ.گ علیه داعش از طرف جامعه بین‌المللی بسیار مثبت ارزیابی شد و از همه کشورهای غربی درخواست نمودند: "این وضعیت سبب ایجاد مسئولیت برای همه می‌شود. نباید دیگر اجازه داده شود یکبار دیگر ارتش اردوغان به رفقای کورد ما حمله نماید. ما نباید فراموش کنیم که در مناطق تحت کنترل اداره خودگردان شمال و شرق سوریه هزاران تبهکار جهادی دستگیر شدند. انجام عملیات جدید و اشغالگری دیگری توسط اردوغان در شمال و شرق سوریه به معنی ناامن شدن منطقه می‌باشد و این خطری جدی علیه تمام اروپا است."

اداره خودگردان باید به رسمیت شناخته شود

در اعلامیه نمایندگان پارلمان فرانسه همچنین آمده‌است که باید امنیت سازمان‌های کورد و فعالین کوردی که در اروپا زندگی می‌کنند تضمین شود و همچنین در ادامه اعلام کردند:"ما به‌عنوان نمایندگان پارلمان از احزاب سیاسی مختلف فرانسه، سیاست جنگ‌طلبی اردوغان را محکوم کرده و از همه رهبران و رؤسای اروپا درخواست می‌کنیم تا در مقابل آن موضع‌گیری کنند."

۱۰۲ نماینده پارلمان فرانسه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و فرانسه درخواست نمودند برای ممنوعیت حریم هوایی شمال سوریه و حفاظت از کوردهای سوریه در سطح بین‌المللی اقدامات لازم در شورای امنیت سازمان ملل انجام شوند. نمایندگان مذکور برای ایجاد راه‌حلی دائمی در منطقه خواستار به رسمیت شناخته شدن جایگاه اداره خودگردان در سطح بین‌المللی شدند.