فراخوان سازمان های کورد در سوئیس برای ٧ ژانویه

سازمان های کورد در سوئیس اعلام کرده اند که در راهپیمایی ٧ ژانویه که برای بزرگداشت یاد سه زن انقلابی که در ٩ ژانویه ٢٠١٣ در پاریس، پایتخت فرانسه به قتل رسیدند، برگزار می شود شرکت می کنند.

در سالگرد ترور یکی از بنیانگذاران پ.ک.ک ساکینه جانسز، نماینده کنگرە ملی کوردستان در پاریس فیدان دوغان و عضو سازمان جوانان کورد لیلا شایلمز، راهپیمایی بزرگی با هدف دادخواهی برگزار می شود. در راهپیمایی ٧ ژانویه، درخواست روشن نمودن ابعاد حادثە ترور زنان کورد و آمران ترور ٩ ژانویه ٢٠١٣ و ٢٣ دسامبر ٢٠٢٢ خواهد شد.

شورای دموکراتیک کورد سوئیس (CDK-S) و اتحادیه زنان کورد در سوئیس (YJK-S) اعلام کردند که در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد و فراخوان دادند. در این بیانیه آمده است: در ٩ ژانویه آزادیخواهان  کورد با پلیدترین شیوه ها ترور شدند. دشمنان با این کار می خواستند امید بشریت را از بین ببرند. هر چقدر تلاش کنند تا محققین آن را فراموش کنند، اما خلق کورد و خانواده ی آنها دائما پیگیر دادخواهی بودند. ١٠ سال از قتل سارا، روژبین و روناهی می گذرد، اما مردم کورد از دادخواهی و کیفر خواست متهمین دست برنداشته اند.

CDK-S  و YJK-S در ادامه بیانیه خود گفتند: رژیم فاشیست اردوغان به دلیل رویکرد فرانسه و کشورهایی مانند آن که در مورد ترورهای سیاسی تحقیق نمی کنند و قاتلان را بی مجازات می گذارند، در ٢٣ دسامبر قتل عام دیگری انجام داد. کوردها به خوبی می دانند که این حملات و کشتارها به چه معناست و از کجا حمایت می شوند. مهم نیست که این حملات در کجا انجام شود، با مقاومت رهبریمان، گریلاها و مردم ما تا کنون ابعادی از این حملات خنثی شده است. اما تا زمانی که آمران حملات زیر سوال نروند و تمام نیروهای حامی این جنایات فاش نشوند، همه کوردهای اروپا و دوستانشان در میدان خواهند بود. ما از همه کوردها در سوئیس و دوستانمان می خواهیم که در دهمین سالگرد شهادت سارا، روژبین و روناهی در مراسمی که توسط جنبش زنان کورد اروپا (TJK-E) در ٧ ژانویه برگزار می شود، شرکت کنند.

 مکان و زمان حرکت وسایل نقلیه از سوئیس در تاریخ 6 ژانویه بدین شکل است:

Basel

ساعت:  23:00

مکان: Elsåsstrasse 215

Bern

ساعت:  22:00

مکان: Fischermåttelistrasse 6

Solothurn

ساعت:  21:00

Aarau

ساعت:  22:00

مکان: Sågestrasse 46, 5600, Lenzburg

Zurich

ساعت:  23:00

مکان: Steinwiesenstrasse 1, 8952, Schlieren

منطقه‌ی  St Gallen

ساعت:  20:45 مکان: St Gallen Bahnhof – Rosenbergstrasse 59, 9000 St Gallen

ساعت:  21:00 مکان: Poststrasse 10, 9200 Gossau

ساعت:  22:15, مکان: Lagerhausstrasse 14, 8400 Wintherthur

Zug

ساعت:  22:00

مکان: Hinterbergstrasse 18, 6330 Cham

Luzern

ساعت: 22:30

مکان: İnselibusplatz 6005

Rapperswil

ساعت:  22:00

مکان: Churerstrasse 120, 8808 Pfaffikon