جمع‌آوری امضا برای پ.ک.ک در قبرس و کنفرانس خبری در فنلاند

کمپین بین‌المللی حذف نام پ.‌ک.‌ک از فهرست سازمان‌های ممنوعه کشورهای غربی ادامه دارد

فعالین کمپین بین‌المللی عدالت برای کوردها در حال جمع‌آوری امضا جهت حذف نام پ.‌ک.‌ک از فهرست ممنوعه کشورهای غربی در اقصی نقاط جهان هستند. در این بین چپگرایان متحد دولت ائتلافی فنلاند ضمن پایان دادن به مخالفتشان با عضویت در ناتو خواستار حذف نام پ.‌ک‌.ک از فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شدند.

فعالین کمپین در قبرس با برپایی مراکزی در خیابان‌های دو شهر لیماسول و لارناکای این کشور خواستار حمایت شهروندان قبرسی از کمپین حذف نام پ.‌ک‌.ک از فهرست احزاب ممنوعه در اروپا و امریکا شدند.

کامل آکالین سخنگوی کمپین در قبرس اعلام کرد چهار هزار و ٢٩۵ نفر متن بیانیه کمپین را در این دو شهر قبرس امضا کرده‌اند.

این کمپین به دنبال آن است میلیون‌ها امضا در سراس جهان در حمایت از پ.‌ک.‌ک جمع‌آوری کند و تا از دول اروپایی و آمریکا بخواهد به اجحاف تروریستی نامیدن جنبش آزادیخواه کوردها برای جلب رضایت ترکیه پایان دهد.

سخنگوی کمپین در قبرس می‌گوید آنها برای دستیابی به این هدف، هر هفته پنج هزار امضا در این کشور جمع‌آوری می‌کنند.

در عین حال ائتلاف چپ‌ها در فنلاند که یک شریک دولت این کشور است همزمان با پایان دادن به مخالفتش برای پیوستن این کشور به ناتو پیشنهاد کرد نام پ.‌ک‌.ک از فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا برداشته شود.

سخنگویان چپگرایان این درخواست را در یک کنفرانس خبری روز یکشنبه مطرح کردند. این گروه در انتخابات ٢٠١٩ با پیروزی ١۶ تن از نمایندگانش در انتخابات پارلمانی یک شریک دولت سوسیال دمکرات‌های فنلاند با نخست‌وزیری سانا مارین است.