کوردستانیان در ژنو خواستار تحقیق در خصوص استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی شدند

تحصن در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو که از ژانویه‌ی امسال با هدف درخواست آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد آغاز شده بود، ادامه دارد. در این تحصن خواستار تحقیق در رابطه با بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی دولت ترکیه شدند.

کوردستانیان در اروپا از بیست و پنجم ژانویه مانند هر هفته از روز چهارشنبه در مقابل دفتر ژنو سازمان ملل در سوئیس تحصن کرده و این هفته نیز خواستار آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

فعالین که از ساعات آغازین صبح به مقابل دفتر سازمان ملل رسیدند، ساعت ۱۳ تجمعی انجام دادند.

این آکسیون با ادای احترام به ۷ گریلایی که توسط نیروهای پ.د.ک در خلیفان شهید شدند، آغاز شد.

صالح ساغلم رئیس مشترک مرکز جامعه کوردی ژنو در این تجمع صحبت کرده و اعلام نمود، با این حملات که هدف آن پاکسازی و قتل‌عام خلق کورد است، دولت ترکیه در مقابل چشم جهانیان مرتکب جنایت می‌شود و با گاز شیمیایی به حملات و جنایات خود ادامه می‌دهد.

ساغلم گفت، قبل از هر چیز باید سازمان ملل و جامعه بین‌المللی هیئتی برای تحقیق در رابطه با بکارگیری گاز شیمیایی و سمی از سوی دولت ترکیه که هم انسان و هم طبیعت را هدف قرار می‌دهد، تشکیل دهند.

ساغلم یادآور شد که این حملات هیچ تفاوتی با توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ندارد و اعلام نمود، همیشه برای محکوم نمودن حملات و کشتار و قتل‌عام های دولت ترکیه و مسئولین پ.د.ک در میدان خواهند بود.