اردوغان در نخستین انتخابات به زباله‌دانی تاریخ می‌رود

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که طیب اردوغان، دیکتاتور ترک در اولین انتخابات برکنار خواهد شد

رجب اردوغان و موتلفش دَولت باغچلی یک رکورد بجای ماندنی از خود بر جای گذاشته‌اند. آنها ارزش لیر ترکیه را به پایین ترین نرخ خود در طول تاریخ رسانده‌اند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دیکتاتور ترکیه در اولین انتخابات که برگزار شود برکنار خواهد شد. 

هر دلار آمریکا اکنون نزدیک به چهارده لیر ترکیه فروخته می‌شود. قیمت دلار تا چند روز پیش به بالای هجده لیر هم رسیده بود. ورشکستگی اقتصادی کاخ ریاست جمهوری اردوغان مدت‌هاست موضوع بحث رسانه‌های این کشور است.

نتایج نظرسنجی‌ شرکت‌های مختلف نشان می‌دهد که ریزش آرای "آ.ک.پ" به رهبری اردوغان و گروه فاشیستی "م.ه.پ" به رهبری باغچلی به دنبال تورم سرسام‌آور و تلاطم اقتصادی شدید در این کشور شتاب بیشتری به خود گرفته است.

اردوغان و باغچلی با اعلام جنگ علیه خلق کورد و برقراری دیکتاتوری در داخل ترکیه یک حکومت مرکزی مستبد را به مرکزیت کاخ ریاست جمهوری اردوغان شکل دادند.

این باعث شکل‌گیری فساد و اصراف در مخارج مالی شد. هزینه‌های ماهانه کاخ اردوغان معادل حقوق هزاران کارگر برآورد می‌شود. او مانند پادشاه دربار زندگی می‌کند و بسیاری از مردم ترکیه در اثر گرسنگی در زباله‌ها دنبال غذا می‌گردند.

نظرسنجی متروپل ریسرچ می‌گوید میزان مقبولیت اردوغان که ۱۹ سال سر کار بوده و تا یک سال و نیم دیگر باید با انتخابات روبه‌رو شود، به ٣٨ ممیز ۶ درصد رسیده است؛ یعنی کمترین میزان طی سال‌های گذشته. طبق نظراتی که این شرکت اخذ کرده است، اردوغان یک چهره محبوب در میان کاندیدهای ریاست جمهوری آینده نیست.

موسسه نظرسنجی "سوسیو پلیتیک" هم اعلام کرد میزان محبوبیت آ.ک.پ به ٢٧ درصد رسیده و حزب موتلف آن یعنی "م.ه.پ"، ۶ و ٣ دهم درصد رای دارد. این به معنای آن است که این دو حزب روی هم رفته ۵١ درصد آرا را ندارند و باید سکان کشتی طوفان‌زدەی کشور را سرانجام رها کنند.