فوران خشم زنان و جوانان از رژیم استبدادی جمهوری اسلامی؛ افزایش شمار جانباختگان به ٧ نفر

اعتراضات و راهپیمایی‌های گسترده در شهرهای ایران و روژهلات کوردستان علیه قتل ژینا امینی در چهارمین روز ادامه دارند.

ژینا امینی (٢٢ ساله) اهل سقز روز ٢٢ شهریور/ ١٣ سپتامبر پس از بازداشت توسط گشت ارشاد در تهران بر اثر ضرب و جرح نیروهای انتظامی دچار مرگ مغزی شد. ژینا روز جمعه در بیمارستان کسری جانباخت. قتل ژینا از سوی نیروهای رژیم ایران با واکنش‌های گسترده‌ای در جامعه روبرو شد و از روز دوشنبه دامنه این اعتراضات سراسر خاک ایران را فرا گرفت.

جمهوری اسلامی در تمامی شهرهای ایران و شرق کوردستان معترضان به قتل حکومتی ژینا را هدف حمله قرار داده است و تاکنون حداقل ۶ کوردستانی توسط مزدوران رژیم به قتل رسیده‌‌اند و بیش از ۵٠٠ نفر زخمی شده‌اند. هویت جانباختگان به شرح زیر است: فواد قدیمی (دیواندره)، محسن محمدی (دیواندره)، فریدون احمدی (سقز)، رضا لطفی (دهگلان)، فرجاد درویشی (اورمیه) و ذکریا خیال (پیرانشار). شمار دستگیرشدگان در شهرهای کوردستان بالغ بر ٣٨٠ نفر می‌باشد.

در شهر کرمان یک زن جوان از سوی مزدوران جمهوری اسلامی کشته شد.

خشونت مزدوران و چماقداران جمهوری اسلامی نتوانسته است زنان و جوانان خشمگین در سراسر ایران را متوقف کند. زنان و جوانان در شهرهای مختلف با سردادن شعار "مرگ بر خامنه‌ای"، "ژن، ژیان، آزادی" و "سپاهی بی‌غیرت، عامل قتل ملت" به وحشگیری نیروهای رژیم واکنش نشان دادند.

زنان معترض در شهرهای سنه، مریوان، مهاباد، نقده، اورمیه، کرماشان، تهران، ساری، رشت، مشهد، اصفهان و یزد روسری‌های خود را به نشانه خیزش علیه نظام زن‌ستیز آخوندی به آتش کشیدند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از گسترش اعتراضات به تمامی دانشگاه‌ها در تهران و کلانشهر‌های دیگر ایران است.

معترضان با به آتش‌کشیدن خودروهای سازمان‌های امنیتی و موتورسیکلت نیروهای ضدشورش، سنگ‌پرانی بسوی عناصر مزدور و کتک‌زدن مأموران لباس ‌شخصی‌ خشم و انزجار خود را از رژیم مزدور ملایان ایران اعلام کردند.

در پی گسترش تظاهرات ضدحکومتی، اینترنت تلفن همراه از روز سه‌شنبه در شهرهای مریوان، سنه، دهگلان، دیواندره، سقز، کامیاران و قروه قطع شده است.

گزارش‌هایی از اختلال اینترنت موبایل در شهرهای مهاباد، اورمیه، بانه، پیرانشار، سردشت نیز منتشر شده است.