کمیته اکولوژی ک.ج.ک: موضع ما در انتخابات به نفع اکولوژی است

کمیته اکولوژی ک.ج.ک گفت: زمان مناسب برای مبارزه برای بوم‌شناسی اجتماعی و توسعه‌ی رهنمود جامعه اکولوژیکی دموکراتیک‌مان، صندوق‌های رأی است. به حزب چپ سبز رأی دهید!

کمیته اکولوژی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) بیانیه‌ای کتبی در رابطه با انتخابات ۱۴ می صادر کرد.

کمیته اکولوژی گفت: تخریب زیست‌محیطی در ترکیه و کوردستان در روند انتخابات ادامه دارد. فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ با گشودن زیستگاه‌های طبیعی به روی شرکت‌های انرژی و ساختمانی، غارت و یغماگری‌اش را عمیق‌تر می‌کند. پس از زلزله ۶ فوریه، انبوهی از آوار مانند کوه به طبیعت ریخته می‌شود و این قتل‌عام بزرگتر می‌شود. فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ با غارت طبیعت سعی در به دست آوردن بودجه جنگی که در کوردستان انجام می‌دهد و انتخابات دارد. از کوه جودی گرفته تا کوه‌های غاز، از ایکیزدره گرفته تا آک‌کویو، کل جغرافیا را به جاه‌طلبی سودجویانه شرکت‌های انرژی و ساختمانی پیشکش کرده است.

در بیانیه کمیته اکولوژی ک.ج.ک به نکات زیر اشاره شده است:

در حالی که نتایج فاجعه‌های هیروشیما و چرنوبیل تازه باقی مانده است، فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ علیرغم مقاومت مداوم دانشمندان و محافظان محیط‌زیست و جنبش‌های اکولوژیکی، به همراه تنها حامی خود پوتین، نیروگاه هسته‌ای حرارتی آک‌کویو را به عنوان یک سرمایه‌گذاری انتخاباتی به بهره‌برداری می‌رسانند. گویی برای وقوع دومین فاجعه «چرنوبیل» در آک‌کویو، بهشت ​​مدیترانه آماده‌سازی می‌شود. دانشمندان و جنبش‌های اکولوژیکی نیز با تاکید بر اینکه منطقه نیروگاه هسته‌ای حرارتی آک‌کویو مدام در حال حرکت است، توجه را به این واقعیت جلب می‌کنند. به عبارت دیگر، نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو با جنبه‌های خطرناک آن به معنای «اعلام معلوم» است.

علاوه بر این، اگرچه فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ جنگ نسل‌کشی را که علیه خلق کوردستان آغاز کرده است تشدید می‌کند، اما با نگرفتن نتیجه مورد انتظار در برابر مقاومت گریلاها، شکست را تجربه می‌کند. از این رو می‌خواهد جنگ خود را که با هزینه‌های هنگفت بدون به رسمیت شناختن هیچ قانون و قاعده اخلاقی انجام می‌دهد، با تخریب کل طبیعت کشور ادامه دهد. با عملی‌کردن پروژه رانتی که با نام «سیستم‌های انرژی خورشیدی» در جغرافیای کوردستان توسعه می‌دهد، کشاورزی و دامپروری را نابود می‌کند.

در کنفرانس جنبش‌های اکولوژیکی که در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳ در استانبول برگزار شد، بخاطر اینکه این واقعیت از مدت‌ها قبل پیش‌بینی شده بود، یک موضع مشترک با گفتن "موضع ما در انتخابات برای اکولوژی است" تعیین شد.

زیرا؛ ما در زمانی هستیم که قرار است این تصمیم، یعنی مواضع خود در انتخابات را در قبال تخریب بدون مرز طبیعت اجرا کنیم.

زیرا؛ زمان آن است که ما از انتخاب و موضع خود در انتخابات به نفع دموکراسی، محیط‌زیست و آزادی زنان استفاده خواهیم کرد.

زیرا؛ همچنین زمان آن فرا رسیده است که اراده آزاد و فرهنگ دموکراتیک خلق‌های‌مان را در پای صندوق‌های رأی، در برابر حکومت مستبد فاشیستی که طبیعت و خلق را استثمار می‌کند، در میان خلق‌ها نژادپرستی، ملی‌گرایی و باندگرایی را توسعه می‌دهد و می‌خواهد با تسلط بر جامعه موجودیت خود را حفظ کند، نشان دهیم.

زیرا؛ همچنین زمان آن فرا رسیده است که از حق همه موجودات زنده، از جمله سرپناه، داشتن لانه و زندگی بدون مانع در طبیعت خود محافظت کنیم و مقاومت را در پای صندوق‌های رای در برابر هر چیزی که بر ضد اجتماعی‌بودن انسان است افزایش دهیم.

زیرا؛ زمان مناسبی است که در پای صندوق‌های رای برای کسانی که خاکی را که پا روی آن می‌گذارند، آبی که می‌نوشند، هوایی که تنفس می‌کنند را به فضای زندگی خود تبدیل می‌کنند، احترام ایجاد کنیم.

زیرا؛ زمان مناسبی است که در پای صندوق‌های رای دهکده‌های زیست‌محیطی در برابر شهرهای سرطانی‌شده، کمون‌ها در برابر غارت زمین به خاطر رانت، تعاونی‌هایی که نیروی ذاتی تولیدی خلق در برابر انحصار است، بسازیم.

زیرا، زمان مناسبی است که علیه مدرنیته سرمایه‌داری و شکل انحصاری آن مبارزه اکولوژی اجتماعی و رهنمود جامعه اکولوژیکی و دموکراتیک‌مان را در پای صندوق‌های رای توسعه دهیم.

به عبارت دیگر، ایستار ما در انتخابات، همانطور که ابراهیم اوروچ که طنز "سگ‌ها را آزاد کردند و سنگ‌ها را بستند" را در وتوی انتخاباتی سال ۲۰۱۱ روی بدن جوان خود به روز کرد و توسط پلیس آ.ک.پ به قتل رسید، "سنگ‌ها برای آ.ک.پ، رای‌ها برای حزب چپ سبز!"