آمریکا ترکیه را به فهرست دولت‌هایی که در استفاده از "کودکان سرباز" دخیل هستند افزود

وزارت امور خارجه آمریکا ترکیه را به فهرست "کشورهای درگیر در استفاده از کودک سرباز" اضافه کرد. این اولین باری است که یک عضو ناتو در چنین لیستی قرار می‌گیرد.

وزارت امور خارجه آمریکا ترکیه را به فهرست "کشورهای درگیر در استفاده از کودک سرباز" اضافه کرد.

به  نقل از رویترز، در گزارش وزارت امور خارجه آمریكا در سال ٢٠٢١ در مورد قاچاق انسان (TIP)، عنوان شد كه تركیه "حمایت محسوسی از كودك سرباز" در گردان سلطان مراد در سوریه به عمل آورده است. این گروه ترویست سوری از سوی آنکارا تشکیل و تجهیز شده است و در خلال ٩ سال جنگ داخلی سوریه به جنایت‌های متعددی علیه مردم سوریه دست زده است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به استفاده ترکیه از کودک سربازان در لیبی اشاره کرد و گفت که واشنگتن امیدوار است آنکارا برای حل این مشکل همکاری کند.

وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اعلام کرد:"به ویژه در مورد ترکیه ... این نخستین بار است که یک عضو ناتو در فهرست  کشورهایی که از سرباز کودک استفاده می‌کنند گنجانده شده است. ترکیه به عنوان یک رهبر قابل احترام منطقه‌ای و عضو ناتو، اکنون این فرصت را دارد تا این مسأله اجیرکردن و اسفتاده از کودک سرباز در سوریه و لیبی را حل و فصل کند."

اقدامات پیشگیری از سربازان کودک قرار دارد. به عنوان یک رهبر منطقه قابل احترام و یک عضو ناتو ، ترکیه این فرصت را داشته است که به موضوع استقرار و استفاده از وی گفت: "از کودکان سرباز در سوریه و لیبی."

دولت‌هایی که در این فهرست قرار می‌گیرند، مشمول محدودیت‌هایی در زمینه کمک‌های امنیتی و امتیاز ساخت تجهیزات نظامی تجاری محروم می‌شوند. هنوز روشن نیست که آیا محدودیت‌ها با اضافه شدن ترکیه به فهرست مذکور به طور خودکار اعمال می‌شوند یا نه.