پاسخ روزنامه‌نگاران لبنانی و مصری به اظهارت سفیر رژیم ترک؛ اینجا بیروت است، نه ادلب و استانبول

فادی آکوم روزنامه‌نگار لبنانی به اظهارات سفیر رژیم ترک پاسخ داده و گفت که سفیر ترک نباید به چشم ادلب و استانبول به بیروت بنگرد. روزنامه‌نگار مصری رشا مُنیر هم گفت: اقدامات اردوغان مصداق تروریسم هستند

فادی آکوم روزنامه‌نگار و نویسنده اهل لبنان به اظهارات علی بارش أولوسوی سفیر رژیم ترک در لبنان که روزنامه النهار بیروت را به دلیل انتشار مصاحبه با جمیل باییک رئیس مشترک ک.ج.ک مورد تهدید قرار داده بود پاسخ داد.

فادی آکوم گفت:"مصاحبه‌ای که همکارمان سرکیس کاسارژان گفتوگویی کامل و ازشمند و بدون نقص بود. همچنین بسیاری از جنبه‌های همکاری میان کورد و عرب را یادآور شد. بدون شک این موضوع مایه خشم حاکمان ترک شده است، زیرا اتحاد دو ملت مانع اهداف ترک‌ها در تمامی منطقه و بویژه در سوریه خواهد بود."

فادی آکوم افزود:"اقدامات ظالمان رژیم ترک مایه شرم است. اما آنان فراموش کرد‌‌اند که روزنامه النهار در تاریخ خود نقش یک رسانه ملی را بر عهده داشته و به عنوان نشریه‌ای مستقل به فعالیت‌ ادامه داده و تاکنون نیز این رویه را ادامه داده است. بله این روزنامه به یکی از مکاتب بسیار مهم روزنامه‌نگاری عربی و بین‌المللی مبدل شده است. همچنین ترک‌ها فراموش کرده‌اند که النهار برای ایستار خود شهید داده است و پیشاهنگان آن نیز جبران التوینی و سمیر قصیر هستند."

آکوم در پایان خطاب به سفیر ترک گفت:"ای آقای علی بارش أولوسوی، اینجا بیروت است نه ادلب و استانبول. خوب است آگاه باشی که تو دری را قفل کردی و جنگ رسانه‌ای را آغاز کردی که بدون شک در آن به فنا خواهی رفت."

رشا منیر: اقدامات اردوغان مصداق تروریسم هستند

رشا منیر، روزنامه‌نگار مصری اظهارت سفیر ترک در بیروت و تهدید روزنامه النهار را مایه تعجب خواند.

رشا منیر گفت:"من جنجال رژیم ترک علیه روزنامه‌نگار روزنامه النهار، سرکیس کاسارژان را برای انتشار یک گفتگو با جمیل باییک پیگیری کردم. نخست این مصاحبه جسورانه و زیبا را به هم پیشه‌ام تبریک می‌گویم. آنچه من می‌خواستم انجام دهم او انجام داد. دوم اینکه تمامی اتهامات سفیر ترک در مورد همکارم سرکیش را مردود می‌دانم، زیرا مصاحبه وی کاملا حرفه‌ای و مهمان وی هم بر اساس موازین دیپلماتیک و با آرامش و عزت نفس اقدامات اردوغان علیه ملت کورد را افشا کرد. تروریست واقعی در واقع خود اوست."

منیر افزود، روزنامه‌نگاران كشورهای عربی باید از سرکیس حمایت کنند و در مقابل هرگونه دخالت در فعالیت رسانه‌‌ها ایستادگی کنند، زیرا برای آشکار کردن جنایت‌های سبعانه علیه ملت کورد شخص اردوغان نقش بزرگی را ایفا کرده است.