خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

دیدار رهبری خودمدیریتی با هیاتی از بلژیک و تاکید بر به رسمیت شناخته شدن شمال-شرق سوریه

هیاتی از مجلس اجرایی خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در رقا از هیات بلژیکی استقبال کرد. در این دیدار هیات خودمدیریتی بر اهمیت به رسمیت شناخته شدن سیاسی خودمدیریتی شمال-شرق سوریه تاکید کرد.

هیاتی از نمایندگان پارلمان فدرال بلژیک، گورگیش دالمانگه رئیس گروه دوستی پارلمانتاران عراق و هیاتی متشکل از فیلیپ وانستنسکی مدیر انجمن بین المللی V-Europe، انجمن قربانیان ترور، اعضای مدیریتی انجمن قربانیان ترور فرانسه AFVT، ریاست انجمن RAN با هیاتی از مجلس خودمدریتی شمال-شرق سوریه دیدار کردند.

بریوان خالد ریاست مشترک مجلس اجرایی خودمدیریتی شمال-شرق سوریه و ژوزف لحود ریاست مشترک مجلس خودمدیریتی با این هیات دیدار کردند. طرفین در این دیدار مسائل عدیده‌ای را  مورد بحث و بررسی کردند، مهمترین موضوع مورد بررسی شده وضعیت پناهندگان و آوارگان و افزایش حملات دولت اشغالگر به مناطق شمال-شرق سوریه بود.

ژوزف لحود در رابطه با بحث و گفتگوهای صورت گرفته بین طرفین در گفتگویی با خبرگزاری هاوار اظهار داشت که  خودمدیریتی با هیات اعزامی از بلژیک در خصوص تلاشغهای صورت گرفته در منطقه رقا، منبج، دیرالزور و مناطق دیگر آزاد شده از دست داعش بحث و گفتگو کرده است.

ژوزف لحود در ادامه خاطرنشان ساخت که هیات بلژیکی از تلاش‌های خودمدیریتی برای بازسازی تخریبهای گسترده تبهکاران تمجید کرده و در ادامه افزود با هیات بلژیکی در خصوص موضع برسمیت شناختن خودمدیریتی گفتگو شده است. هیات خودمدیریتی در دیدار با هیات بلژیکی اعلام نموده است که شمال-شرق سوریه نیازمند شناسایی رسمی سیاسی است، زیرا خودمدیریتی از تمام جهات مورد محاصره قرار گرفته است و دروازهای مرزی برای ورود کالا هم به این بخش مسدود شده است. به همین دلیل برای بهبود وضعیت اقتصادی شمال-شرق سوریه نیازمند شناسایی رسمی از سوی مجامع جهانی است.

در بخش دیگری از سخنانش، ژوزف لحود اظهار داشت: وضعیت آوارگان و جنایات روی داده از سوی تبهکاران و اشغالگری ترک در سریکانی، گری سپی و عفرین همچنان ادامه داشته و اموال و دارایی غیر نظامیان به تاراج رفته و علاوه بر آن از مسئله آب هم به عنوان سلاحی علیه منطقه استفاده می‌شود.

ژوزف لحود معاون ریاست مشترک مجلس اجرایی خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: هیات بلژیکی وعده داده است که از عناصر و مولفه‌های خودمدیریتی که بر اساس برادری و همزیستی مشترک و دمکراتیک خلق‌ها ایجاد شده است حفاظت کند.