مجلس جوانان کورد روژاوا: ENKS فرامین ترکیه را انجام می‌دهد

مجلس جوانان کورد در روژآوا اعلام نمود که شورای میهنی کورد سوریه با متهم نمودن جنبش جوانان انقلابی سوریه، تلاش می‌کند تا تنش آفرینی کرده و از این طریق جنبش را سیاه‌نمایی کند.

توطئه‌ها در منطقه شمال-شرق سوریه همچنان ادامه داشته و نیروهای مخالف روژآوا اقدامات خود را برای از میان برداشتن و تضعیف خودمدیریتی ادامه می‌دهند، سازمان‌ها و نهادهای جوانان انقلابی را سیاه‌نمایی کنند و آتش زدن دفاتر سازمان‌ها از اقدامات این گروه به دور نیست.

۳۰۰ دلار در مقابل حمله به دفاتر خودمدیریتی

در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ سازمان نظارت حقوق بشر سوریه SOHR خبری را منتشر کرد. بر اساس این خبر احزاب متشکل در شورای میهنی کورد سوریه (ENKS) در مقابل دست زدن به سیاه‌نمایی خودمدیریتی از ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار پول می‌گیرند. در همین رابطه تلویزیون روناهی در ۲۹ سپتامبر اعترافات افرادی را منتشر کرد که برای سازمان اطلاعات ترک کار می‌کنند. یکی از این افراد عبدالباری عثمان بود. عثمان اعتراف کرد که شورای میهنی کورد سوریه به فرمان میت ترک، دفتر خود را به آتش کشیده است تا از این طریق جنبش جوانان انقلابی و اتحادیه زنان جوانان را متهم کند.

در همین رابطه ریاست مشترک مجلس جوانان کورد روژآوا، محمود محمد اظهار داشت: انقلاب روژآوا با قهرمانی جوانانی که سلاح بردوش گرفته و به جبهه‌های نبرد عزیمت کردند آغاز شد. جوانان کورد در روژآوا در دومین کنگره خود که در سال ۲۰۱۹ برگزار شد، تصمیم گرفتند که نام سازمان را از جنبش هماهنگی جوانان کورد به انجمن جوانان کورد روژآوا تغییر بدهند. این مجلس متشکل از تمام دختران و پسران احزاب سیاسی کورد در شکال-شرق سوریه است.

مجلس جوانان کورد روژآوا، اتحادیه جوانان کورد را مبنا قرار داده و همچنین تاکید می‌کند که راه حل بحران سوریه در عدم تمرکز و مشارکت تمام عناصر و مولفه‌های آن در عرصه سیاسی امکان‌پذیر است. این مجلس همچنین اعلام کرده است که برای مقابله با آوارگی، پناهندگی و توقف آن از جنگ کورد می‌خواهد که به کشور بازگردند.

تلاشهای شورای میهنی کورد به ایجاد تنش در منطقه می‌انجامند

احمد از اعضای شورای جوانان انقلابی در رابطه با جرایم شورای میهنی کورد سوریه اظهار داشت: در زمانیکه هیات دیپلماسی خودمدیریتی برای انجام دیدارهایی در مسکو و واشنگتن به سر می‌برد، شورای میهنی کورد سوریه تلاش می‌کرد تا تنش‌هایی را در منطقه ایجاد کرده و از وضعیت اقتصادی منطقه بهره‌برداری کند و دست به اقدامات تحریک کننده بزند. شورای میهنی کورد سوریه به فرمان دولت اشغالگر ترک دست به اقداماتی زده و در این رابطه جوانان را مقصر اعلام کند. اما این جنبش مبری از دست زدن به چنین اقداماتی بوده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که این گروه جوانان را به آتش زدن دفاتر شورای میهنی کورد سوریه متهم کرده است. اما در واقع جوانان هیچگونه ارتباطی با آتش‌سوزی این دفاتر نداشته و ما با ارتکاب چنین مسائلی کاملا مخالف هستیم. جنبش جوانان انقلابی در ۲۹ سپتامبر بیانیه‌ای را منتشر کرده و اعلام کرده بود که هیچ ارتباطی با آتش زدن دفتر پارت دمکرات کوردستان-روژاوای کوردستان ندارد.

از طرف دیگر ناصر ناصر از اعضای جنبش جوانان انقلابی اعلام نمود که انقلاب ۱۹ ژولای جوانان را به جوهره راستین خود بازگردانده و در این باره گفت: جوانان انقلابی پیش از این و هم اکنون در مقابل تمام تلاش‌هایی که برای از میان برداشتن انقلاب روژآوا صورت می‌گیرد به سپر تبدیل شده‌اند. بنابه گفته رهبر آپو که «در جوانی آغاز کردیم و در جوانی هم به پیروزی می‌رسیم»، جوانان ستون و نیروی محرکه مبارزه در روژآوا هستند. با چنین نگرشی بود که اتحادیه جوانان انقلابی در سال ۲۰۱۴ اغاز شد.

ناصر در بخش دیگری از سخنان خود از جوانان درخواست کرد که به سازماندهی اجتماعی دست زده و خاطرنشان ساخت که دشمنان انقلاب روژآوا با استفاده از تمام امکانات موجود تلاش می‌کنند تا اتحاد جوانان را بر خم زده و آنها  را از جوهره راستین خود دور کنند. برخی از گروه‌ها تلاش می‌کنند جاسوسی و مواد مخدر را در جامعه ترویج کرده و آنها را از فرهنگ خود دور کنند. اما در دست‌یابی به نتیجه ناکام شدند. چون جامعه و جوانان در مقابل تمام این سیاستها ایستادگی کردند.

در خاتمه سخنان خود ناصر ناصر خاطرنشان ساخت که برخی از گروه‌ها به بهانه‌ای دروغین تلاش می‌کنند تا جوانان انقلابی را سیاه‌نمایی کنند. انها تلاش می‌کنند تا جنبش جوانان انقلابی را از میان بردارند تا جوهره جامعه را از میان بردارند.