پیام حزب اتحاد دمکراتیک به مسرور بارزانی: از دولت ترک فاصله بگیرید!

حزب اتحاد دمکراتیک از مسرور بارزانی، نخست‌وزیر حکومت اقلیم کوردستان خواست:"از مشروعیت دادن به دولت ترک دست بردار"، "قبل از آنکه دیر شود از دولت ترک فاصله بگیر".

حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) به سخنان اخیر مسرور بارزانی که همچون سخنگوی رژیم ترک در مورد روژاوا اظهار نظر کرده بود واکنش تندی نشان داد.

در بیانیه پ.ی.د آمده است:"در این برهه اداره خودگردان دمکراتیک شمال و شرق سوریه تلاش می‌کند به حملات رژیم فاشیست ترک که با سلاح‌های پیشرفته ناتو، فعالیت‌های استخباراتی میت، ارتش آن و مزدوران بازمانده از داعش و گروهک‌های تروریستی دیگر پاسخ دهد. در حالی که با فشارهای سیاسی و دیپلماسی و شانتاژ به هر کسی که با اداره خودگردان ارتباط دارد رفتار می‌کند، مسرور بارزانی رئیس حکومت باشور کوردستان به جای اردوغان لب به سخن گشوده است. ما اظهارات مسرور بارزانی را موضعی علیه منافع خلق کورد، با هدف مشروعیت‌ بخشیدن به اشغالگری ترک و خوش‌خدمتی به آن می‌دانیم.

حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) برای رهایی مناطق اداره خودگردان دمکراتیک از لوث داعش و حامیان آن نزدیک به ۴ هزار شهید تقدیم کرده است، به همین دلیل خلق‌های شمال و شرق سوریه مدیون پ.ک.ک هستند. پ.ک.ک یک حزب کوردستانیست که برای صیانت از موجودیت و شرافت کوردها در هر نقطه‌ای و بدون هیچ چشمداشتی مبارزه می‌کند. بجای اظهاراتی که صفوف کورد را دچار نفاق می‌کند، لازم بود که حکومت اقلیم کوردستان نیز در این سطح با ما همکاری می‌کرد.

اگر منظور از این سخنان پند دادن است، ما نیز به آنان نصیحت می‌کنیم که به عاقبت آنهایی که به شریک استعمارگری عثمانی و رژیم تازه ترک علیه خیزش‌ها و قیام‌های خلق کورد شدند بنگرید. لازم است که از تراژدی گذشتگان خود و تراژدی خلق کورد که نتیجه اقدامات فاشیسم ترک کهنه و تازه می‌باشد تجربه کسب کنید و قبل از آنکه دیر شود از آن فاصله بگیرید. زیرا ملت کورد به تاریخ خویش اذعان دارد و در مقابل اقدامات استعمارگران کوردستان از صدها سال پیش تا به امروز آگاه است و اصرار دارد که تاریخ خود را دوباره تکرار نکند."