ق.س.د: 9 رزمنده ما در سقوط بالگرد به شهادت رسیدند

نیروهای سوریه دموکراتیک (ق.س.د) اعلام کرد که 9 رزمنده‌ی آنها در سانحه سقوط بالگرد در 15 مارس به شهادت رسیدند.

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای سوریه دموکراتیک (ق.س.د) آمده است:

یگانی از یگان‌های ضد تروریسم (ی.ا.ت) در چارچوب مبارزه با داعش، برای به اشتراک گذاشتن تجارب امنیتی و نظامی خود و افزایش توانایی‌های خود در مبارزه با تروریسم در شمال و شرق سوریه به باشور کوردستان رفتند.

شامگاه 15 مارس 2023 دو فروند بالگرد حامل رزمنده‌های ما در مسیر رفتن به سلیمانیه به دلیل شرایط بد جوی سقوط کردند. 9 تن از رزمندگان ما به فرماندهی شروان کوبانی فرمانده یگان‌های ضد تروریسم به شهادت رسیدند.

نیروهای ضد تروریسم بهترین رزمندگان و فرماندهان خود را در جنگ علیه ترور قربانی کردند. آنها در نبردهای شدید از کوبانی تا رقه و دیرالزور شرکت کردند. این نیروها در روش‌های جنگی پیشرفته آموزش دیده‌اند و از شرکای اصلی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش هستند. علاوه بر این، به طور فعال در حال مبارزه و توسعه توانایی‌های خود برای تقویت مکانیسم مشترک با نیروهای مختلف در حال مبارزه با داعش در منطقه است.

این ضایعه را به خانواده شهدا و همه خلق‌مان تسلیت می‌گوییم. همچنین تاکید می‌کنیم که فداکاری و مقاومت شهدا، ادامه دفاع از خلق و سرزمین مقدس ما خواهد بود.

در پایان از مسئولان مربوطه در منطقه باشور کوردستان می‌خواهیم که پیکر شهدای ما را برای اینکه مطابق با اساس ارزش‌ها و سنت‌ها در شمال و شرق سوریه تشییع شوند تحویل دهند.