صالح مسلم ضمن انتقاد از رویکرد دمشق خواستار عدم امتیازدهی روسیه به ترکیه شد

حزب اتحاد دمکراتیک و جنبش چپ انقلابی سوریه کمتر از ده روز پیش یادداشت تفاهمی را با هدف ارتقای مکانیسم‌های همکاری و رویارویی با چالش‌های مشترک امضا کردند.

صالح مسلم، رئیس مشترک حزب اتحاد دمکراتیک از تفاهم با جنبش چپ انقلابی سوریه تمجید کرد و آن را مقدمه‌ای برای تفاهم با دیگر احزاب دانست. صالح مسلم همچنین از رویکرد دولت دمشق در قبال بحران سوریه انتقاد کرد. او در عین حال گفت امیدواریم روسیه در اجلاس سوچی که قرار است در پنجم آگوست برگزار شود، امتیازی به کشور اشغالگر ترکیه ندهد.

صالح مسلم رئیس مشترک حزب اتحاد دمکراتیک به خبرگزاری هاوار گفت آنها برای رساندن صدای آرمان پروژه روژاوا و همچنین برای تفاهم با احزاب، نیروها و شخصیت‌های سیاسی سوریه تلاش می‌کنند چون زندگی در یک سرزمین آنها را بهم نزدیک می‌کند.

وی درباره تکذیبیه اخیر بخش روابط خارجی اداره خودگردان شمال شرق سوریه درباره دیدارهای سیاسی با دمشق علیرغم تأکید بر اصل پایبندی گفتوگوی ملی نیز توضیح داد: رژیم از خواسته‌های ما برای دمکراتیک کردن سوریه و آزادی سوری‌ها فاصله دارد. رژیم همچنان به ذهنیت خود چسبیده است و می‌خواهد اقتدار خود را حفظ کند. چیز دیگری نمی‌خواهد. سیاست رژیم هنگام گفتگو با شخصیت‌ها یا احزاب سیاسی، مبتنی بر بازگشت به آغوش خویش است.

رئیس مشترک پ‌‌.ی‌.د در واکنش به تلاش‌های ترکیه برای گرفتن چراغ سبز حمله به شمال شرق سوریه نیز به آگاهی آمریکا و اروپا به برنامه ترکیه و نشستی که قرار است سه روز دیگر میان اردوغان و ولادیمیر پوتین در سوچی برگزار شود اشاره کرد و گفت امیدواریم روسیه مانند سابق هیچ امتیازی به ترکیه ندهد.

صالح مسلم درباره درخواست ٣٣ حزب شمال شرق سوریه برای اعلان حریم هوایی پرواز ممنوع نیز گفت آسمان حلب و اطراف آن تحت کنترل روسیه و نظارت هوایی نواحی واقع در امتداد کوبانی تا دیرک به ائتلاف بین المللی باز می‌گردد. اگر حریم هوایی منطقه بسته شود، ترکیه نمی‌تواند یک قدم بردارد، زیرا با آمادگی‌های مردم ما در زمین درگیر خواهد شد.