کمیسیون زنان ک.ن.ک: زنان کورد قتل‌عام پاریس را فراموش نخواهند کرد

کمیسیون زنان ک.ن.ک اعلام نمود، "امروز مبارزات و مقاومت سکینه جانسز اساس مبارزات آزادی زنان کورد قرار گرفته و زنان کورد هرگز قتل‌عام پاریس را فراموش نخواهند کرد.

کمیسیون زنان کنگره‌ی ملی کوردستان ک.ن.ک به مناسبت سالگرد قتل‌عام پاریس بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: "از ۹ ژانویه سال ۲۰۱۳ که در شهر پاریس پایتخت فرانسه سه زن سیاستمدار کورد سکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز ترور شدند، ۹ سال می‌گذرد، اما تاکنون عاملان و آمران این قتل‌عام محاکمه نشده‌اند. این قتل‌عام از سوی دولت ترکیه و در چارچوب سکوت دولت فرانسه انجام شد."

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "با ترور سکینه، لیلا و فیدان دیپلماسی جنبش آزادی خلق کورد و مقاومت زنان و سازمان یافتگی جوانان هدف قرار داده شد."

ک.ن.ک همچنین اعلام کرد، "یکبار دیگر در ۴ ژانویه سال ۲۰۱۶ سه زن انقلابی دیگر کورد با نام‌های سوه دمیر، پاکیزه نایر و فاطمه اویار توسط رژیم فاشیست ترکیه قتل‌عام شدند. ما به عنوان زنان کورد به خوبی می‌دانیم که دولت ترکیه با زنان دشمنی کرده و از قتل‌عام آنها چشم نمی‌پوشد."

کمیسیون زنان کنگره‌ی ملی کوردستان همچنین اعلام نمود، "هدف قرار دادن سه زن انقلابی کورد در پاریس تصادفی نبوده است. بلکه آنها انتخاب شده‌اند، چون زنی پیشرو مانند سکینه جانسز که سمبل مقاومت زنان کورد و همچنین یکی از موسسین پ.ک.ک بود هدف قرار گرفت. این اقدام را انجام دادند تا بتوانند اراده‌ی زنان کورد و خلق کورد را از بین ببرند، اما در حال حاضر مبارزات و مقاومت و تلاش‌های سکینه جانسز اساس مبارزات آزادی‌خواهانه زنان کورد قرار گرفته است."

در پایان این بیانیه همچنین آمده است: "یاد ۶ زن قهرمان کورد که در قتل‌عام های پاریس و سلوپی ترور شدند را گرامی می‌داریم و با آنها عهد می‌بندیم که پرچم آنها هرگز بر زمین نماند و تا محقق شدن رویاهای آنها سطح مبارزات خود را افزایش داده و ادامه دهنده‌ی راه آنها باشیم."