کنفدرالیسم زنان کوردستان: به رسمیت شناختن نسل‌کشی کافی نیست، خودمدیریتی شنگال به رسمیت شناخته شود

کنفدرالیسم زنان کوردستان به رسمیت شناختن قتل‌عام ایزدی‌ها به عنوان نسل‌کشی توسط برخی کشورهای اروپایی در حالی که موضعی در قبال حملات ترکیه به شنگال ندارند و خودمدیریتی آن را مورد حمایت قرار نمی‌دهند، ناکافی دانست.

شورای هماهنگی کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک.‌ژ.ک) به مناسبت سالگرد نسل‌کشی ایزدیان شنگال یک بیانیه صادر کرد. ک.‌ژ.ک تلاش حزب دمکرات اقلیم کوردستان و نیروهای عراقی برای تحمیل حاکمیت دوباره بر شنگال بجای جبران نقش خود در این قتل‌عام را محکوم کرد و از جامعه جهانی هم خواست اگر کشتار ایزدی‌ها توسط داعش را محکوم می‌کند، کشتار این مردم توسط جمهوری ترکیه را هم محکوم کند چون فرقی با اقدامات بربرهای داعش ندارد.

شورای هماهنگی ک.‌ژ.‌ک در آستانه سالگرد حمله داعش به شنگال، از سوم آگوست ٢٠١۴ به عنوان روز سیاه تهاجم و نسل‌کشی مردم ایزدی یاد کرد و نوشت این تاریخی فراموش‌ناشدنی برای بشریت است و نباید فراموش کرد سرنوشت هزاران نفر از قربانیان هنوز مشخص نیست.

کنفدرالیسم زنان کوردستان با ادای احترام به قربانیان شنگال و مبارزان آن، از خودمدیریتی دمکراتیک فعلی مردم آن اعلام حمایت کرد و افزود حزب دمکرات کوردستان و نیروهای عراقی اراده جامعه ایزدی مبنی بر داشتن خودمدیریتی را به رسمیت نمی‌شناسند در حالی که باید در برابر این مردم پاسخگو باشند.

این بیانیه با تصریح آنکه نسل‌کشی شنگال با وجود جراحات شدیدی که بر جا گذاشت به هدف نهایی خود نرسید، اضافه کرد دولت فاشیست ترکیه که با بربرهای داعش همکاری است همچنان می‌خواهد کاری که داعش نتوانست انجام دهد را تکمیل کند.

ک.‌ژ.ك از اینکه جهان بدون هیچ سخنی همچنان تماشاگر حملات وحشیانه جمهوری ترکیه به شنگال و قتلعام کودکان و رهبران ایزدی است ابراز تأسف کرد و مسئولیت جامعه بشری را در قبال ایزدی‌ها و زنانی که در سوم آگوست ٢٠١۴ یک قتل عام بزرگ را تجربه کردند یادآور شد.

این بیانیه خاطرنشان کرد برای اینکه این جامعه که ده‌ها نسل‌کشی را تجربه کرده است دستخوش نسل کشی‌های جدید نشود، باید نیروهای دفاع مشروع، اراده و خودگردانی ایزدی‌ها به طور کلی پذیرفته شود.

کنفدرالیسم زنان کوردستان به رسمیت شناختن قتل‌عام ایزدی‌ها به عنوان نسل‌کشی توسط برخی کشورهای اروپایی در حالی که موضعی در قبال حملات ترکیه به شنگال ندارند و خودمدیریتی آن را مورد حمایت قرار نمی‌دهند، ناکافی دانست.

ک.‌ژ.ك افزود: جامعه ایزدی ما، به ویژه زنان ایزدی، همچنان برای زنده نگه داشتن این ارزش ها به مقاومت ادامه خواهند داد، همانطور که باور، فلسفه و آداب ایزدی به عنوان فرهنگ ریشه‌ای هزاران ساله ما را تا به امروز رسانده‌اند. زنده نگه داشتن و رشد این فرهنگ کهن که با مقاومت به امروز رسیده است، وظیفه همه بشریت به ویژه ما کوردهاست.