رسوایی آزار جنسی زنان توسط یک مقام دولتی در شهرداری تهران

قربانیان تجاوز جنسی شهرام گیل‌آبادی می‌گویند او به بهانه‌های کاری آن‌ها را به دفتر کار خود در شهرداری می‌کشاند و در اتاق استراحت خود مورد تجاوز قرار می‌داد.

در روزهایی که خبر فساد اقتصادی مدیران ارشد ایران یکی پس از دیگری افشاء می‌شود، خبری از فساد اخلاقی و تجاوز مدیر ارشد شهرداری تهران به چندین زن منتشر شده است. در عین حال در تهران از ورد شاکیان به جلسه دادگاهی مردی که متهم به تجاوز به سیصد زن شده جلوگیری شده است.

روایت‌هایی از سوء استفاده از موقعیت شغلی، تعرض و تجاوز جنسی توسط شهرام گیل‌آبادی، از مدیران محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران و از مدیران ارشد صداوسیمای جمهوری اسلامی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

حساب کاربری جنبش «می تو» در ایران در توییتر, روایت این آزاردیدگان جنسی از برخورد شهرام گیل‌آبادی را زمانی که رئیس مرکز ارتباطات شهرداری بود منتشر کرده. گیل‌آبادی تاکنون سکوت کرده است.

قربانیان تجاوز جنسی شهرام گیل‌آبادی می‌گویند او به بهانه‌های کاری آن‌ها را به دفتر کار خود در شهرداری می‌کشاند و در اتاق استراحت خود مورد تجاوز قرار می‌داد.

روایت‌هایی غم‌انگیز که خشم بسیاری از کاربران شبکەهای اجتماعی را به دنبال داشته. یکی از قربانیان این آزار نوشته است که شهرام گیل‌آبادی دو شب قبل از اربعین با نمایش چهره مذهبی از خود، او را به دفتر کار خود کشاند و با اعمال خشونت و زور به او تجاوز کرد.

زن قربانی تجاوز گفته پس از تعرض توسط شهرام گیل‌آبادی مجبور بوده «روسری‌اش» را پیدا کند تا بتواند از ساختمان بگریزد و بیرون بیاید.

شیما قوشه، وکیل شاکیان در پرونده کیوان امام‌وردی، یک متهم به تجاوز دیگر نیز خبر داد از ورود شاکیان به دادگاه رسیدگی به اتهامات متهم جلوگیری شده است.

علت جلوگیری از ورود شاکیان این پرونده به دادگاه که ده‌ها نفر هستند اعلام نشده است. کیوان امام‌وردی اوایل شهریور ۱۳۹۹ در پی افشاگری ده‌ها زن در توئیتر و اینستاگرام بازداشت شد. به‌گفتۀ شاکیان، او به قربانیان خود پس از خوراندن مشروب حاوی مواد بیهوش‌کننده تجاوز می‌کرد.

او متهم است به ۳۰۰ دختر در طول ۱۰ سال تجاوز کرده، ولی خودش فقط به پنجاه مورد تجاوز اقرار کرده است.

شاکیان پرونده کیوان امام‌وردی، هشدار دادند که دوران بازداشت موقت او به زودی به پایان می‌رسد و آزادی‌اش می‌تواند برای دیگر زنان جامعه خطرناک است.