سالگرد ترور سه زن مبارز در کوبانی توسط ترکیه

امروز دومین سالگرد قتل‌عام سه زن مبارز کورد در یک روستای کوبانی است. ترکیه در یک حمله‌ هوایی جنایت‌آمیز آنها را به قتل رساند. یاران و همرزمان آنها امروز در محل وقوع جنایت شمع روشن کردند و یک راهپیمایی نیز انجام دادند.

دو سال پیش در چنین روزی ترکیه در یک حمله هوایی ترکیه به روژاوا سه زن مبارز به شهادت رساند. امینه ویسی، زهرا بَرکَل و هَبون خلیل، اسامی زنانی بود که در کوبانی هدف حمله قرار گرفتند.

اعضای سازمان زنان کنگره استار امروز در خانه ای که بمباران شد حضور یافتند و به احترام جانباختگان شمع روشن کردند و شاخه‌های گل بر زمین گذاشتند. آن خانه در روستای "هلینج" کوبانی بود.

طی سال‌های گذشته صدها زن انقلابی کورد در جریان مبارزات با نیروهای اشغالگر ترکیه- داعش و شاخه سوری القاعده جان خود را از دست داده اند اما تعداد زنانی که سلاح آنها را بر دوش گرفتند به هزاران نفر افزایش یافت. اکنون در روژاوا زنان بیش از هر نقطه دیگری در خاورمیانه قدرتمند هستند. آنها در رأس نهادهای سیاسی، اجتماعی و دفاعی قرار دارند و این پاسخی روشن به داعش و سران فاشیست آنکارا بود که آتش انقلاب زنان کوردستان را نمی‌توانند با جنایاتشان خاموش کنند.

امروز در کوبانی همچنین یک راهپیمایی با شعار "قتل زنان، قتل زندگی‌ست" برگزار شد.

رمزیه محمد یک سخنگوی زنان شمال و شرق سوریه در جمع راهپیمایان گفت حملاتی که دشمن روزمره انجام می‌دهد نخواهد توانست اراده زنان را بشکند. او گفت ما همگی صدای امینه، هبون و زهرا هستیم و می‌بینیم که گریلاهای یژاستار به چه شکل نیروهای ناتو را شکستند و اشغالگران را در زاپ گرفتار کردند.