آغاز پانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

در پانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ۴٠ اثر به نمایش درمی‌آیند

روز چهارشنبه ۵ آبان ماه طی مراسمی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در پارک شانوی این شهر با حضور تعداد زیادی از شهروندان، علاقمندان، هنرمندان و مسئولین آغاز به کار کرد.

این جشنواره در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری برگزار نشد اما امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

قرار بود پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابان مریوان اول تا پنجم آبان برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور تثبیت شرایط ایمن سلامت و اطمینان از روند کاهش کرونا در استان سنه و در شهرستان مریوان این جشنواره با ۵ روز اخیر از تاریخ ۵ آبان تا ۱۰ آبان ماه برگزار خواهد شد.

نمایش‌های راه یافته به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ۴۰ اثر در بخش‌های آزاد، آیینی، سنتی، دگرگونی‌های اجرایی، کودک، ویژه و برگزیده‌ی جشنواره است.

دبیر جشنواره در این رابطه اعلام کرد، علیرغم آنکه ۲۰۷ اثر متقاضی شرکت در این جشنواره بودند اما پس از بازبینی دوران ۴۱ اثر به مرحله نهایی راه یافت که ۱۶ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر در بخش آیینی و سنتی، ۵ اثر در بخش کودک و نوجوان، ۳ اثر در بخش دگرگونی‌های اجرایی و ۵ اثر هم در بخش ویژه به مرحله نهایی راه یافت.

وی همچنین گفت، با وجود اینکه امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار نمی‌شود، اما ۲۷ اثر متقاضی خارجی داریم که تعدادی از آنها در فضای مجازی و به صورت آنلاین پخش خواهد شد.