«فصل تمشک» جایزه جشنواره بین‌المللی سلیمانیه را رد کرد

تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی «فصل تمشک» جایزه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه را رد کردند.

تهیه کنندگان فیلم «فصل تمشک» در بیانیه‌ای اعلام کردند که در اعتراض به ممنوعیت فیلم «برای آزادی» از سوی برگزار کنندگان جشنواره، آنها نیز فصل تمشک را از شرکت در این جشنواره خارج کرده‌اند و جایزه این جشنواره را هم نمی‌پذیرند.

متن بیانیه تهیه‌کنندگان فیلم «فصل تمشک» به این شرح است:

"همچنانکه اطلاع دارید کومین فلیم روژاوا ۴ روز پیش اعلام کرده بود که فیلم «فصل تمشک» جشنواه بین‌المللی فیلم سلیمانیه را تحریم کرده است. این تصمیم در واکنش به محدودیت برگزارکنندگان جشنواره در قبال فیلم «برای آزادی» گرفته شد.

ما امروز مطلع شدیم که در مراسم اهدای جوایز جشنواره سلیمانیه، فیلم «فصل تمشک» جایزه بهترین فیلم‌برداری را کسب کرده است. علی‌رغم آنکه برگزارکنندگان جشنواره از خارج شدن این فیلم از فستیوال اطلاع داشتند، شاهد چنین اقدامی بودیم. ما به عنوان تهیه‌کنندگان فیلم، این جایزه را نمی‌پذیریم.

نپذیرفتن این جایزه نیز واکنش به کسانی است که برای فیلم «برای آزادی» مانع‌تراشی کردند. ما موضع هنری خویش را بر این اساس به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم. ما نمی‌خواهیم هیچ جشنواره‌‌ی کوردی را متهم کنیم، اما جشنواره‌ها‌ی کوردی نباید هیچ فیلم کوردی را ممنوع کرده و محدود کنند! این انتقاد و موضع هنری ماست."