برگزاری پرشورمراسم نوروز در کرکوک

تارا حسین، رئیس مشترک جنبش آزادی، طی سخنانی در مراسم نوروز در کرکوک گفت: خلق کورد با مبارزه و جشن‌های نوروزی همه توطئه‌ها را شکست داده‌اند.

جشن نوروز در سراسر کوردستان آغاز شد. جشن نوروز با شور و شوق زیادی در منطقه شیوه سور کرکوک آغاز شد.

محل برگزاری مراسم با عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهدای راه آزادی و پرچم‌های جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان (جنبش آزادی) و سازمان زنان آزادی‌خواه کوردستان (رژاک) تزیین شده بود.

پس از چند لحظه سکوت برای ادای احترام به یاد همه شهدا، آتش نوروز توسط خانواده‌های شهدا برافروخته شد و شعارهای «نوروز پیروز به» و «بژی سروک آپو» سر داده شد.

پیام جنبش آزادی توسط رئیس مشترک جنبش آزادی شعبه کرکوک قرائت شد.

گروه موسیقی مزوپوتامیا، ژینا سقزی و لقمان سلیم در این مراسم روی صحنه خواهند رفت.

تارا حسین: با نوروز شکست‌شان خواهیم داد

تارا حسین، رئیس مشترک جنبش آزادی، سخنان خود را با تبریک گفتن نوروز به همه خلق و شهدای کورد آغاز کرد و گفت: ما خود را در قبال خلق کرکوک مسئول می‌دانیم، خلق کرکوک همیشه در برابر نسل‌کشی قاطعانه ایستاده‌اند. 100 سال از معاهده لوزان می‌گذرد، توطئه‌های زیادی علیه خلق کورد انجام شد، اما خلق کورد با مبارزه و جشن‌های نوروزی همه توطئه‌ها را شکست دادند.

تارا حسین با بیان اینکه نوروز برای خلق کورد معنای مهمی دارد، افزود: نوروز فقط یک جشن رقص و پایکوبی نیست، یک سنت قدیمی کوردی است که حامل پیام سیاسی و ملی خلق ماست. امروز دوران مهمی را پشت سر می‌گذاریم. آنها می‌خواهند خلق کورد را نابود کنند. با این حال، در حال حاضر هدف خلق کورد در باکور کوردستان دستیابی به یک پیروزی بزرگ و مهم در انتخابات است. خلق ما در روژاوا به مبارزه خود علیه دولت اشغالگر ترکیه ادامه می‌دهند. ما باید تمام مبارزات خود را در سال جاری متحد کنیم تا وحدت ملی خلق کورد را برقرار کنیم. تنها با وحدت ملی می‌توانیم تمام توطئه‌ها علیه خلق کورد را خنثی کنیم.

برنامه‌ی نوروزی با قرائت پیام‌های احزاب سیاسی و سخنرانی‌ها، همچنین با ارائه‌ی کارهای هنری و ترانه با شور و شوق زیادی ادامه دارد.