بیانیه شماره ٢ مرکز ابتکار عمل مردم انقلابی شرق کوردستان برای اعتلای مبارزه سراسری

انسیاتیو خلق شرق کوردستان در بیانیه‌ی شمار ٢ با تقدیر از خلق‌های آزادیخواه در ایران پیشنهادها و راهکارهایی را برای اعتلای مبارزه علیه رژیم استعمارگر جمهوری اسلامی ایران برشمرده است.

متن کامل بیانیه شماره ٢ مرکز ابتکار عمل مردم انقلابی شرق کوردستان به شرح ذیل است:

"به نام مردم انقلابی شرق کوردستان و شهدای قیام ۲۸ شهریور

در چند روز اخیر مبارزات خلقمان به پیشاهنگی زنان و جوانان وارد مرحله‌ی جدیدی از تقابل با نظام تمامیت‌خواه و دیکتاتور ولایت فقیه شده است. روند مبارزات نشان از عزم راسخ مردم‌مان جهت احقاق حقوق حقه و برآورده نمودن مطالبات و خواست‌هایشان خارج از نظام زن‌ستیز و مستبد جمهوری اسلامی دارد. حضور پرشور و حماسه‌آفرین شما مردم گرامی در خیابان بیانگر میزان خواست و توانمندی‌تان در نیل به آزادی و رهایی دارد. در طول این چند روز شاهد فداکاری‌ها و ازخود‌گذشتگی‌های بی‌شماری بوده‌ایم. خلق‌مان از بذل جان در این راه دریغ نورزیده و با تمام وجود به مبارزه برخاسته است که حاصل آن شهدای گرانقدری است که در شهرهای مختلف به پیشگاه آزادی و رهایی خلقمان تقدیم نموده. زنان و جوانانی که با خون خود مسیر رهایی از بردگی و بندگی را مزین و گلگون نموده‌اند. ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره تک‌تک این عزیزان با خانواده‌ها و بستگانشان ابراز همدردی نموده و به ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و جهت پاسداشت خونشان و پایبندی به اهداف‌شان، مبارزات خود را تا رسیدن به پیروزی ادامه می‌دهیم. قیام سایر خلق‌های ایران در همراهی و هم‌صدایی با خلق کورد امید‌بخش بوده و نشان از حقانیت اهداف و خواست و مطالبات‌مان دارد. ابراز همدردی و همراهی شخصیت‌های جهانی، هنرمندان، روشنفکران، سیاسیون و نهادهای مدنی و همچنین حمایت بی‌دریغ خلق‌مان در سایر بخش‌های کوردستان باعث دلگرمی و شعف ما شده و ما را در ادامه‌ مسیر پرتوان‌تر و مصر‌تر می‌نماید.

شعار ژن، ژیان، آزادی و طنین‌اندازی آن در سطح ایران و جهان ما را به مرکز ثقل تحولات تبدیل کرده و تمامی نگاه‌ها را به کوردستان معطوف داشته است. روزهای طی شده‌ی این قیام دستاوردها و تجربیاتی را به همراه داشته که هر کدام از آنها با همت و تلاش و ازجان‌گذشتگی بدست آمده است. هر یک از این دستاوردها در مراحل پیش‌رو می‌تواند راهگشای مسیر آینده‌ی ما باشد. این ارز‌ش‌ها و تجربیات که در شهرهای مختلف کوردستان و با ابتکار عمل و خلاقیت خلقمان ایجاد شده‌اند، سرمایه‌ای انقلابی بوده و موجد تاکتیک‌های نوین‌تری برای پیش‌برد مبارزاتمان خواهند بود. البته تجربیات و آزمون‌های تاریخی مبارزات این چهل ساله را هم باید به این موارد افزود. در راستای گسترش مبارزات خیابانی همکاری و همیاری در بین گروه‌های مختلف اجتماعی ضرورت پیدا می‌نماید. به این منظور و جهت اعتلای سطح مبارزاتمان و جلوگیری از هدررفت نیرو و بالا بردن توان مبارزاتیمان برخی پشنهادات و راهکارها ارائه می‌گردد.

۱- متخصصین بهداشت و درمان و پزشکی جهت ممانعت از استفاده نیروهای امنیتی از مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی جهت شناسایی و دستگیری انقلابیون، نسبت به درمان و مراقبت از مجروحین و صدمه‌دیدگان این مبارزات در خانه‌ها و منازل مسکونی و یا پزشکی خصوصی و در سطح محلات و مکان‌های مخفی اقدام نمایند.

۲-  ایجاد موانع و سدمعبر‌ها برای حفاظت از مردم و جلوگیری از هجوم نیروهای امنیتی و سپاهی، در عین حال شناسایی مناطق استراتژیک در سطح شهر و تحت نظر گرفتن آنها از سوی مردم و انقلابیون و سنگربندی در آنها.

۳- هوشیاری در برابر دوربین‌های مداربسته و پایین کشیدن و ساقط نمودن آنها و استفاده از ماسک و تغییر چهره جهت عدم شناسایی. خارج نمودن دوربین‌های مداربسته‌ی شخصی از دور جهت تامین امنیت انقلابیون.

۴- ساخت و تهیه برخی از وسایل و ابزار دفاعی از قبیل کوکتل‌مولوتف و آتش زدن لاستیک و ایجاد دود جهت تقلیل دید و مقابله با ابزار کشف و شناسایی.

۵-  شناسایی مهره‌های رژیم در لباس‌ها و هیات‌های گوناگون و لو دادن آنها و بی‌تاثیر نمودنشان.

۶-  اطلاع‌رسانی و پرهیز از شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی.

۷- حمایت از زخمی‌ها و رساندن به مناطق امن و جلوگیری از دستیابی نیروهای امنیتی به آنها.

۸-  انبار نمودن مواد غذایی و بهداشتی و باز گذاشتن درب منازل و پنهان کردن انقلابیون در شرایط حاد و تعقیب و گریز.

۹- شهدای قیام شهریور نماد و سمبل دمکراسی و رهایی هستند و صیانت از آنها را وظیفه‌ای عمومی و انقلابی می‌دانیم.  لذا لازم است مراسم خاک‌سپاری آنها با حضور گسترده و با شعار و به صورت یک گردهمایی مردمی برگزار شود.

۱۰- ایجاد مکانیزم‌ها و نهادهای دفاعی مردمی با مشارکت همه‌جانبه در سطوح مختلف محله‌ای و منطقه‌ای و شهری به صورت خودجوش و فعال.

۱۱- هوشیار بودن نسبت به افرادی که خواستار به انحراف کشاندن مطالبات و مبارزات مردمی می‌باشند و بی‌تاثیر نمودن آنها.

۱۲- ایراد شعارهای هماهنگ و همسو با جریان کلی مبارزات و پرهیز از شعارهای تفرقه‌انگیز.

۱۳- خبررسانی و ثبت و ضبط موارد جنایت و شدت‌عمل‌ و تجاوزات نیروهای رژیم دیکتاتور و پخش آنها و گردآوری مدارک لازم در این رابطه.

۱۴- تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و ایجاد شور در سطح خیابان از راه پایکوبی و سرودخوانی جهت ارتقای روحیه‌ی جمعی.

در ادامه‌ منتظر رهنمودهای مرکز ابتکار عمل جهت هماهنگی بیشتر باشید."