فرمیسک آمَد، گریلای ه.پ.گ در مورد عملیات ورخله صحبت نمود

گریلای ه.پ.گ، شیار فرمیسک آمَد، در مورد عملیات نیروهای گریلا که در ماه ژوئن در منطقه‌ی ورخله‌ی آواشین علیه اشغالگران انجام شد، صحبت نمود.

در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱ بر اساس ویدیویی که گریلا تی‌وی منتشر کرده است، دست کم سه سرباز اشغالگر ترک کشته شدند. گریلا شیار فرمیسک آمد در مورد این عملیات صحبت کرد.

فرمیسک آمَد اعلام کرد که یک ماه قبل از انجام این عملیات به آواشین آمده است و گفت:"استفاده از اسلحه‌ای که در این عملیات مورد استفاده قرار گرفته است، بسیار سخت بود. به همین دلیل این عملیات در شرایط دشواری انجام شد."

فرمیسک آمد اعلام نمود، دولت اشغالگر ترکیه از حملات هوایی، توپ‌باران و پهپادها بسیار استفاده می‌کند. وی گفت:"زمانیکه برای انجام عملیات رفتیم، دیدیم همه چیز در منطقه در شرایط بسیار دشواری انجام می‌شود. وسایلی که ما حمل می‌کردیم، بسیار سنگین و حدود ۳۰ کیلوگرم بود. زاگرس و آواشین خود مناطق بسیار صعب‌العبوری هستند."

فرمیسک آمد، اعلام کرد که این عملیات در شرایط بسیار دشواری انجام شد. وی گفت:"آذوقه و آب ما بسیار کم بود، اما به نتیجه‌ی عملیات فکر می‌کردیم. زمانی که به تصاویر نگاه می‌کنید، گفته می‌شود که عملیات بسیار زیبایی است. اما مهم این است که تدارکات آن انجام شود. حقیقتاً وسایل ما بسیار سنگین بود. باید ۲۰ متر راه می‌رفتیم و نیم ساعت استراحت می‌کردیم. صدمتر دیگر راه می‌رفتیم و باید مدت یک ساعت استراحت می‌کردیم. راهی که ما آن را طی می‌کردیم همه سنگلاخ بود. زمانی که ما بالا می‌رفتیم، دو قدم به بالا برداشته و یک قدم به پایین می‌گذاشتیم. مهم این بود که ما تصمیم گرفته بودیم عملیات را انجام دهیم."

فرمیسک آمد گفت:"کاری که ما انجام دادیم، کاری ویژه بود. همیشه در تونل‌های جنگی، اشغالگران ترک از نیروهای گریلا می‌خواستند که تسلیم شوند، از گاز شیمیایی استفاده می‌کردند. همیشه به رفقای ما می‌گفتند، بیایید تا به شما آب بدهیم. ما این کار را در پاسخی به این اعمال انجام دادیم. یعنی ما پاسخ به درخواست آنها برای تقسیم شدن را اینگونه دادیم."

فرمیسک آمَد همچنین اعلام نمود، این عملیات برای گرامیداشت یاد هوال «جانپولات» که یک مبارز عرب بود، انجام شده است.