خیانت پ.د.ک به پرچم اقلیم کوردستان؛ احداث پایگاه برای ارتش ترکیه

نیروهای گریلا ۵ جولای/ ١۴ تیرماه عملیاتی انتقامی را در تپه کماندو ارتفاعات آمیدی علیه ارتش متجاوز ترکیه به انجام رساندند. پ.د.ک اکنون در محل انجام این عملیات گریلا با برافراشتن پرچم اقلیم کوردستان در حال احداث یایگاه برای ارتش ترکیه است.

تصاویری به خبرگزاری فرات رسیده است خیانت خاندان بارزانی به پرچم اقلیم کوردستان را بوضوح نشان می‌دهد. پ.د.ک زیر لوای این پرچم در حال احداث پایگاه در تپه کماندو در ارتفاعات آمیدی است.

نیروهای گریلا روز ۵ جولای ٢٠٢٢ در این نقطه عملیاتی را علیه ارتش ترکیه به ترتیب داده و ضربه‌ای مهلک بر متجاوزان وارد کرده بودند.

کورتای سرحد، روزنامه‌نگار در حالیکه صحنه همکاری پ.د.ک با ارتش ترک را به تصویر می‌كشد می‌گوید:"پ.د.ک زیر سایه پرچم اقلیم کوردستان در حال احداث پایگاه برای ارتش ترکیه است."

سرحد می‌گوید که در عملیات گریلایی ۵ جولای یک ارتش ترکیه کشته و یک تن دیگر زخمی شده بود.

کاراییلان؛ به آمیدی بیایید، پایگاه‌های نظامی ارتش ترکیه را با چشم خود ببینید!

مراد کاراییلان، عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک روز ٢٢ سپتامبر در مصاحبه‌ با خبرگزاری فرات اظهار کرده بود که همکاری پ.د.ک با ارتش ترک در جنوب کوردستان مانع چاره‌یابی مسئله کورد در شمال کوردستان است.

کاراییلان گفته بود:"اگر دولت ترکیه موفق به نابودی گریلا شود، به قتل‌عام در سراسر کوردستان دست می‌زند. پ.د.ک نباید چنین عمل کند. چرا چنین می‌کند؟ نمی‌دانیم چرا. به واقع باید این پرسش را از آنها پرسید. باید به خلق پاسخ دهند، چرا چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند."

کارییلان خاطرنشان کرده بود که پ.د.ک مجبور است در این مورد توضیح دهد و افزود:"امروز ظلم بزرگی بر مردم ما تحمیل می‌شود. ما علیه ظلم بپاخواسته‌ایم. آیا همکاری لجستیکی، استخباراتی، محاصره، کمین‌گذاری، مسدود کردن راه‌ها، هرگونه کمک به اشغالگران چه معنی دارد؟ ما انتظار این حد از همدستی با اشغالگران را نداشتیم. به همین دلیل باید توضیح دهند."

کاراییلان از کسانی که خواستار مشاهده وضعیت موجود هستند دعوت کرده بود به این منطقه رفته و با چشم خود واقعیت‌ها را ببینند.