مراجعه ۵۴۸ نفر به بیمارستان به دلیل حملات شیمیایی ترکیه در بهدینان

پارت دمکرات کوردستان رسوایی روستائیانی را که به دلیل حملات شیمیایی ترکیه دچار عوارض جسمی شده‌اند به یک بیمارستان سیار نظامی در بامرنی منتقل کرده است. پ.د.ک افراد بیمار و کدخدای روستاهای منطقه را تهدید کرده است در این مورد با رسانه‌ها گفتگو نزنند.

خبرگزاری مزوپتامیا اعلام کرده است، در ماه گذشته ۵۴۸ تن در مناطق بهدینان به دلیل تاثیر گاز شیمیایی در حملات هوایی ترکیه به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، اما پ.د.ک این افراد را به بیمارستانی نظامی منتقل کرده و مسئله را پنهان نموده است.

بنابر گزارش مزوپوتامیا در ماه گذشته در مناطق کانی ماسی و اطراف آن ۵۴۸ تن به دلیل بروز علایمی مانند سوزش چشم و خون دماغ شدن، تنگی نفس، قرمز شدن پوست و ایجاد لکه بر روی پوست به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

خبرگزاری مزوپتامیا همچنین اعلام کرد که پ.د.ک اتاق عملیاتی برای این موضوع ایجاد کرده و بیمارانی که با این علائم به بیمارستان مراجعه کردند را به بیمارستان سیار نظامی در بامرنی منتقل کرده و بیماری آنها را پنهان نموده است.

کسانی که به این بیمارستان سیار نظامی منتقل شده‌اند، در رابطه با علت انتقالشان به این بیمارستان پرسش کرده و نیروهای پ.د.ک به آنها گفته‌اند، نوع جدیدی از بیماری کرونا منتشر شده و کارشناسانی از ترکیه به این بیمارستان آمده و برای درمان آنها را به این بیمارستان سیار منتقل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مزوپتامیا برای اینکه اطلاعاتی در این رابطه منتشر نشود، پ.د.ک اهالی و کدخدای روستاهای مرزی را تهدید کرده است.

این در حالی است که ارتش اشغالگر ترکیه از ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ حملات گسترده‌ی نظامی را علیه مناطق زاپ، آواشین و متینا آغاز کرده است. بر اساس آمار ه.پ.گ طی ۶ ماه گذشته ارتش ترکیه حدود ۳۰۰ بار در حملات خود از گاز شیمیایی استفاده کرده است.