مشخصات یک گریلای شهید اعلام گردید

ه.پ.گ اعلام کرد یک گریلا به‌نام دیار خوشناو در پی یک حادثه در گاره شهید شده است.

اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات ه.پ.گ از این قرار است:

در دهم می ۲۰۲۳ در منطقه کوهستانی گاره رفیق دیار خوشناو در پی یک حادثه شهید شد. رفیق دیار که با درک و احساسی میهن‌دوستانه به مبارزات آزادیخواهانه کوردستان ملحق شده بود، یکی از فرزندان برومند باشور کوردستان بود که برای همه جوانان کوردستان و به‌ویژه جوانان باشور به یک اسوه تبدیل شد. رفیقمان دیار که با عشق به میهنش در برابر سیاست‌های آواره‌سازی جوانان باشور و رویاهای دروغین پناهندگی در اروپا؛ راه مبارزه را برگزید، با کردار موفقیت‌آمیز و شخصیت آپویی‌اش نشان داد که آزادی حقیقی در کوهستان‌های کوردستان است.

رفیق‌مان دیار علیه حملات اشغالگرانه دولت اشغالگر و نسل‌کش ترکیه در میان خلقمان در باشور کوردستان به‌پا خواست و به صفوف گریلا پیوست. این ملحق‌شدنش برای خانواده‌ی وی و تمام خلق باشور کوردستان مایه افتخار است. تهعدمان برای استمرار یاد رفقایمان را تکرار می‌کنیم و به همه خلق میهن‌دوست باشور کوردستان و به‌ویژه خانواده‌ی گرانقدرش تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفیقمان به‌شرح زیر است:

نام سازمانی: دیار خوشناو

نام و نام پدر: چاوان محمد

محل تولد: هولیر

اسامی مادر و پدر: لیلا – محمد

زمان و محل شهادت: ۱۰ می ۲۰۲۳/ گاره

رفیقمان دیار در خانواده‌ای وطن‌دوست در هولیر به‌دنیا آمد. جنگ گریلا با تبهکاران داعش بر او تاثیر نهاد و به تکاپو افتاد. ابتدا در جمعیت جوانان شروع به مبارزه کرد و سپس به صفوف گریلا پیوست.

رفیق دیار در سال ۲۰۲۱ به منطقه گاره رفت و در مبارزات این نبردگاه سهیم شد. هرچند خودش برای کسب تجارب بیشتر می‌خواست به مناطقی برود که در انها نبرد سنگین در جریان است؛ اما در منطقه گاره موظف گردید. در انجا در چندین تحقیق برای تدارکات جنگ تونل شرکت نمود. با تلاش و زحماتش به یکی از جنگاوران نمونه‌ی آپویی مبدل شده بود.

رفیقمان دیار در هنگام آماده‌سازی برای عملیات، با حادثه‌ای دردناک شهید شد و موجب تاسف و دلتنگی همه رفقایش شد. ما به‌عنوان رفقایش که در اره آزادی خلقمان می‌جنگیم؛ پیمان زنده نگه‌داشتن یاد و راه مبارزاتی رفیق دیار و همه شهدای آزادی کوردستان را دوباره می‌کنیم.