نیروهای مدافع خلق: ١۶ ارتشی ترکیه کشته شدند، یک نفربر زرهی و یک پهپاد منهدم گردیدند

ه.پ.گ اعلام کرد در عملیات‌های گریلایی روزهای ١٩ و ٢٠ سپتامبر/ ٢٨ و ٢٩ شهریور ١۶ ارتشی ترکیه از جمله ٣ کنترا (جاش) از پای درآمده‌اند. همچنین یک خودرو نظامی از نوع کرپی و یک پهپاد منهدم شده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را از نبرد علیه ارتش متجاوز ترکیه منتشر کرد.

بنابر گزارش ه.پ.گ روز ١٩ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ در عملیات تک‌تیراندازان گریلا یک نظامی ترکیه در منطقه چمچو به هلاکت رسیده است. ٢٠ سپتامبر هم در عملیات تیم‌های سیار گریلا در منطقه ساجا یک اشغالگر به هلاکت رسید.

٢٠ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در خاکورک یک خودرو زرهی از نوع کرپی در تپه شهید شاهان از سوی نریوهای گریلا هدف قرار داده شد. در نتیجه این عملیات خودرو مذکور به تمامی منهدم شده و ١٠ نظامی سرنشین آن به هلاکت رسیدند.

١٩ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور، یک فروند پهپاد در منطقه مقاومت تپه آمیدی سرنگون شد و در عملیات تک‌تیراندازان گریلا در همین منطقه یک ارتشی از پای درآمد.

١٩ سپتامبر در مابین روستاهای کاپوت، یکمال و داره واقع در بخش گوَر استان جولمرگ میان دو رفیق ما و نظامیان اشغالگر ترک جنگ روی داد در این جنگ که ساعت‌ها ادامه یافت ٣ کنترا (جاش) به هلاکت رسیدند. هوالانمان [رفقایمان] «أیلم» و «أوین» تا آخرین گلوله با قهرمانی جنگیدند و به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه رفقای شهید پس از تکمیل جزئیات آن به اطلاع افکار عمومی می‌رسد. رسانه‌های جنگ ویژه رژیم ترک مدعی است که در این جنگ یک گریلای ه.پ.گ به اسارت گرفته شده اما این ادعا دور از واقعیت است. رژیم ترک پس از جنگ ویژه اقدام به هجوم به خانه‌های روستائیان نموده و شهروندان بسیاری را دستگیر کرده است. یکی از روستائیان دستگیر شده را بشدت شکنجه کرده و او را به عنوان گریلای ه.پ.گ نشان دادند.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده رژیم متجاوز ترک از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ١٩ سپتامبر سنگرهای مقاومت شهید آگر در سیدا ١٣ بار هدف بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی قرار گرفتند. ١٩ سپتامبر سنگرهای جنگ منطقه مقاومت تپه جودی و تپه اف‌ام ۶ باربا بمب‌های ممنوعه و تسلیحات شیمیایی مورد حمله واقع شدند. ١٩ سپتامبر مناطق مقاومت شهید عادل، سنگرهای جنگ منطقه شهید سرخوبون، سیدا و شهید فلات ٣ بار با سلاح‌های ممنوعه و بمب‌های شیمیایی هدف حمله قرار گرفتند. اشغالگران سنگرهای جنگ تپه شهید باهوز در سیدا را با گاز اشک‌آور هدف حمله قرار دادند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ١٩ سپتامبر مناطق مقاومت تپه بهار و اطراف رودخانه زاپ ٩ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. ١٩ سپتامبر مناطق مقاومت سیدا، چمچو، ساجا، تپه حکاری، تپه اف‌ام، تپه جودی و تپه آمیدی ۶٨ بار از سوی بالگردهای تهاجمی هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار گرفتند. ١٩ و ٢٠ سپتامبر پایگاهای دشمن ده‌ها بار مناطق چمچو، تپه حکاری، تپه جودی و تپه اف‌ام را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند.