گریلا پوزه‌ی فاشیسم را به خاک می‌مالد | یادداشت

حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ در زاپ، آواشین و متینا شکست می‌خورد و از لحاظ سیاسی نیز سقوط خواهد کرد. در انتخابات پیش رو، ضربه نهایی را متحمل شده و پروسه‌ای برای محاکمه جنایات جنگی فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ آغاز خواهد شد.

◼️ نظام در حال فروپاشی است و تکه‌تکه می‌شود. باید به رخدادهای عراق توجه کنیم، دولتی که ۵ هزار سال پیش در اوروک [عراق امروز] تأسیس ‌شد، امروز در چه حالیست؟ گویا حساب جنایات و گناهان پنج ‌هزار ساله‌ی خود را پس می‌دهد، کم‌کم از بین رفته و در حال مرگ و نابودی است. بدون‌شک در بریتانیا‌ که آخرین مرکز این نظام است، شرایط متفاوت نیست. پس‌از بوریس جانسون، ملکه الیزابت نیز رفت. بدون شک ملکه بسیار پیر بود و در حال مرگ، اما باید سختی‌ها و دشواری‌ها و بحران‌های فروپاشی نظام را نیز دید.

زمینه‌ی دیگری که سقوط نظام دولت‌محور به‌آسانی در آن دیده می‌شود، بی‌گمان ترکیه است. در این شرایط سقوط عثمانی‌ها نمونه‌ای واضح و آشکار است و به‌همین دلیل علی‌رغم آن که به دولت جمهوری ترکیه "جمهوری جوان" گفته می‌شود، اما هر کاری که می‌کند نمی‌تواند جایگاه خود را محکم کند. هنوز ۱۰۰ سال از تاسیس آن نگذشته ‌است که در شرایطی قرار گرفته که مانند پیرمردی است که نمی‌تواند بر روی پای خود بایستد. آنچه در وجود فاشیسم حاکم بر منطقه رخ می‌دهد، سقوط این جمهوری پیر است.

بدون شک در این دوره که سریع‌ترین دوره در تاریخ است، کاری آسان نیست و حفظ سیاست و تفکر قاتل، اشغالگر و فاشیست بسیار دشوار است و نمی‌توان به آن ادامه داد. به‌همین دلیل فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ در شرایطی قرار گرفته‌اند که هیچ معیار قانونی و اخلاقی را نمی‌پذیرند و بر اساس آن عمل نمی‌کنند. جنگی ویژه و هم جانبه در همه منطقه با فشار سنگین جریان دارد. دولت باخچلی هر روز همه را تهدید کرده و طیب اردوغان نیز هر روز درب یک دولت را می‌زند.

مدت مدیدی است پروسه سقوط فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ آغاز شده ‌است. به‌همین دلیل برای حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ این مسئله بسیار مهم است. باید سریعاً کاری کرده و خود را از این شرایط نجات دهد.

به‌همین دلیل بسیار مهم است که در جنگ علیه گریلا پیروز شده و خود را از فشارهای گریلا نجات دهند.

بطور خلاصه زمان برای فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ به پایان رسیده و باید خود را از تله زاپ نجات دهد. در این شرایط چون نمی‌توانند فرار کنند روزبه‌روز زمان بیشتری برای آ.ک.پ و م.ه.پ می‌گذرد و بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند. به‌همین دلیل حملات خود را افزایش می‌دهند. ترکیه هرگونه فرصت و توان خود را بر این اساس برای جنگ در زاپ به‌کارگرفته است. حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ از همه فرصت‌ها و امکانات ترکیه در جنگ زاپ استفاده می‌کند.

بدون شک به‌صورت دیوانه‌وار حمله می‌کند. در این حملات کاستی‌هایی وجود دارد و اشتباهات بسیاری انجام می‌دهند. گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار از این کاستی‌ها به شیوه‌ی ماهرانه استفاده می‌کنند. آنچه سبب می‌شود تا عملیات‌های گریلا افزایش یافته و نیروی ضربه زننده‌ی گریلا قدرت‌مندتر و مؤثرتر گردد ،همین اشتباهات است. فرصت و تهدید و اشتباهات توسط گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار مورد استفاده قرار گرفته و آن‌ها به‌صورت کارآمد و ماهرانه آن را به کار می‌گیرند.

اساسا در روزهای اخیر مشخص شد که شدت جنگ افزایش ‌یافته است. نتایج آن نیز در آمارهای این روزهای گریلا دیده می‌شود. پس‌از چند روز آمار کل ۵ ماه منتشر شده و در آن شرایط بیشتر آشکار می‌شود.

باید شکست فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ در زاپ، آواشین و متینا در نظر گرفته شود.

به‌عنوان مثال، در آمار پنج‌ماهه چه رخ خواهد داد؟ اگر در ۵ روز آینده هیچ تغییری رخ ندهد آنگاه در آمار پنج‌ماهه این‌ها اعلام خواهند شد که ۱۰ فروند هلیکوپتر ساقط ‌شده‌اند، به ۷۰ هلیکوپتر نیز ضربه وارد شده ‌است. تعداد کشته‌ها و مجروحین آن‌ها از هزاران تن گذشته و اعلام خواهد شد. بدون شک تعداد عملیات‌های گریلا نیز از هزاران عملیات گذشته ‌است.

آیا در این آمارها فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ هیچ پیروزی بدست نیاورده‌اند؟ بدون شک دارند. چگونه ممکن است که آن‌ها هیچ پیروزی نداشته باشند؟ به‌عنوان مثال، آشکار خواهد شد که حملات فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ با جنگنده‌ها، پهپاده، هلی‌کوپتر، توپ و توپ‌خانه حدود ۱۰ هزار بار انجام‌ شده است. همچنین آشکار می‌شود که بمباران با سلاح ممنوع و انجام جنایت جنگی با سلاح شیمیایی و بمب اتمی تاکتیکی و بمب فسفری بسیار افزایش ‌یافته است.

همچنین آشکار خواهد شد که علی‌رغم همه این‌ها تعداد گریلاهایی که در جنگ پنج‌ماهه شهید شده‌اند کمتر، از ۱۰۰ گریلا است.

این آمار نشانه چیست؟ این‌ها بوضوح نشان می‌دهد که در جنگ پنج‌ماه گذشته، گریلا بسیار به‌خوبی جنگیده و پیروزی‌های بزرگی به دست آورده است. این‌ها نشان می‌دهد که فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ در مقابل مقاومت گریلا به‌سختی شکست خورده و در مقاومت زاپ، آواشین و متینا گریلا پوزه فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ را به خاک مالیده است. فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ که می‌خواهد با پیروزی‌های کوتاه‌ مدت، بقای حکومت خود را تضمین کند، در جنگ پنج ‌ماهه شکست ‌خورده و به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت.

این شرایط از هر ۲ طرف به این‌گونه است. یعنی فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ بدلیل ضرباتی که متحمل شده‌است، اکنون در این شرایط قرار دارد. همچنین به دلیل آنکه نتیجه‌ای به دست نیاورده، حملات بسیاری انجام می‌دهد و این نشان‌دهنده این شرایط است. علی‌رغم به‌کارگیری سلاح ممنوعه و انجام جنایت جنگی هنوز به پیروزی نزدیک نشده‌ است. باید پیش‌بینی کرد که آمار جنگ نشان می‌دهد که ارتش‌ آ.ک.پ و م.ه.پ متحمل خسارات و ضربات سنگینی شده ‌است، مهمات آن‌ها در حال تمام شدن است. سلاح‌های آن‌ها بی تاثیر شده و نیروهای تبهکار آن‌ها به‌طور کامل در این جنگ وارد شده اند. این نیز نشان می‌دهد که پروسه و مرحله شکست آن‌ها آغاز شده ‌است. مشخص است که پس ‌از شکست تضمینی آن‌ها، به دلیل جنایت جنگی محاکمه خواهند شد. عملیات‌های بازخواست گریلا نیز این‌گونه انجام خواهند گرفت.

برخی می‌گویند، فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ با انتخابات ماه ژوئن سال آینده سقوط خواهد کرد. انگار هیچ جنگی رخ نداده باشد و این پروسه را مانند نتیجه این جنگ مورد گفتگو قرار نمی‌دهند و  این‌گونه رفتار می‌کنند گویا جنگی در جریان نیست. به‌همین دلیل تاثیر جنگ را بر پروسه‌ی سیاسی نمی‌بینند و بدون آنکه چیزی در رابطه با جنگ بگویند، تلاش می‌کنند به سیاست بپردازند.

بدون‌شک همه این‌ها اشتباه است. در کوردستان جنگی سنگین در جریان است و ترکیه در جنگی دشوار قرار دارد. جنگی بسیار ناروا و اشغالگرانه و نابودگرانه انجام می‌شود. فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ که اداره دولت را در دست دارد، همه امور خود را بر اساس این جنگ اداره می‌کند. آن کس که این شرایط را نبیند، نمی‌تواند آینده‌ای جدی و بنیاد دهنده برای ترکیه ایجاد نماید. یا باید جنگ فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ را پیروزمندانه تر انجام دهند، که این امر محال و غیرممکن است، یا باید به این جنگ پایان دهند. آن‌هایی که هیچ کدام از این راه‌ها را درپیش نمی‌گیرند، نمی‌توانند ترکیه را اداره کنند. اگر به‌اشتباه نیز به اداره ترکیه بپردازند، برای مدت طولانی نمی‌توانند در حکومت باقی بمانند.

از طرف دیگر آن‌هایی که وضعیت جنگ را به‌درستی ارزیابی نمی‌کنند، نمی‌توانند به شیوه درست شرایط ترکیه را تشریح کنند و نمی‌توانند سیاستی موفق در پیش بگیرند. چون همه‌چیز با این جنگ مشخص خواهد شد. به‌همین دلیل حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ در جنگ زاپ، آواشین و متینا و همچنین از لحاظ سیاسی شکست ‌خورده و در حال سقوط است. در چنین شرایطی در انتخاباتی قابل انتظار که انجام می‌شود، آخرین ضربه به آن‌ها وارد شده و پروسه محاکمه فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ به دلیل جنایات جنگی‌شان آغاز خواهد شد.

آن‌هایی که به‌خوبی این جنگ را تفسیر می‌کنند، می‌توانند بر اساس نتایج در سیاست شرکت نمایند. یعنی آن‌هایی که از مقاومت علیه فاشیسم با پیشاهنگی گریلا پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند نتیجه‌ای این‌چنینی به دست آورند. آن‌هایی که مرحله و پروسه انقلاب ضد فاشیستی را می‌بینند که با مقاومت بزرگ زندان‌ها آغاز شد، پیروزی گریلا در این پروسه را خواهند دید، آن‌ها می‌توانند این وظیفه را به انجام برسانند.

بر این اساس عملیات موفق گریلا در زاپ، آواشین و متینا را گرامی می‌داریم و اعلام می‌کنیم که زمان سقوط فاشیسم و پیروزی بزرگ انقلاب دمکراتیک نزدیک است.◻️

منبع: ozgurpolitika