خانواده شهدا ادعاهای کذب رژیم ترکیه را رسوا کردند

خانواده شهدا با اعلام نارضایتی عمیق خود نسبت به ادعای کذب رژیم اشغالگر ترک در مورد وجود «گور جمعی» در عفرین خاطرنشان کردند که آنان با دست خود اجساد شهیدان حملات اشغالگرانه ترکیه به عفرین را در پشت بیمارستان آورین عفرین به خاک سپرده‌اند

دولت ترکیه در روزهای اخیر اجساد شهدای دفن شده در آرامگاه نزدیک بیمارستان آورین عفرین را از قبر خارج کرده و در کمال وقاحت از «کشف گور جمعی» خبر داده بود. رژیم ترکیه با بیشرمی تمام مدعی شده بود که اجساد متعلق به غیرنظامیانی است که ی.پ.گ و ی.پ.ژ آنان را به قتل رسانده‌اند. خانواده‌های شهدای ی.پ.گ و ی.پ.ژ که اجساد فرزندان خود را در قبرستان نزدیک بیمارستان عفرین به خاک سپرده‌اند، نارضایتی شدید خود را نسبت به اعمال رژیم وحشی ترکیه و جنایات آن که مرزهای بربریت را درنوردیده است ابراز کردند. خانواده شهیدان ی.پ.گ و ی.پ.ژ در گزارش ویژه تلویزیون میدیاخبر نحوه دفن مبارزان و غیرنظامیانی را که در حملات اشغالگران شهید شده بودند را توضیح دادند.

آوری توفیق فرزند توفیق که توسط دولت ترکیه و گروه‌های وابسته به این حکومت ترور شد، گفت، یکی از جنازه‌هایی که از خاک بیرون آورده شده است، متعلق به پدر ایشان "توفیق" می‌باشد. آوری در ادامه گفت که پدرش پس از مجروح شدن در بیمارستان عفرین تحت درمان قرار گرفت، ولی در نهایت شهید شد، پس از شهادت در قبرستان شهدای نزدیک بیمارستان به خاک سپرده شد. وی اینگونه شهادت پدرش را توضیح داد: "پدرم در حمله ۱۳ فوریه به منطقه علمدار زخمی شد. او در بیمارستان عفرین تحت درمان قرار داشت. اما وی نهایتا در ۲۳ اسفند به شهادت رسید. چهار طرف شهر عفرین محاصره شده بود. در عفرین ۳ آرامگاه وجود داشت. ما هیچ شانسی برای انتقال پیکر وی به  آرامگاه‌های دیگر نداشتیم. به همین دلیل وی را نزدیک بیمارستان خاک کردیم. آن روز پیکر پدرم و ۳۲ شهید دیگر را همانجا دفن کردیم، پدرم توسط دولت ترک و تروریستهای وابسته به این حکومت و در حمله آنها به عفرین به شهادت رسید."

تا زمانی که ما سالم و زنده باشیم، در برابر اردوغان و ترکیه قیام و مبارزه می‌کنیم

عماره یکی دیگر از جانباختگانی است که در حملات دولت ترکیه به شهادت رسید. مادر عماره اظهار داشت که قبل از شروع حمله اشغالگری ترکیه شهر عفرین با ۷۲ هواپیما بمباران شد. مادر شهید عماره گفت که طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و گروههایش به همه مردم در عفرین حمله کردند. وی در ادامه گفت:"تمامی کسانی که در محمودیه و دیگر مناطق در نتیجه این بمبارانها جان باختند را در یک جا جمع کردیم، افراد غیرنظامی نیز داخل آنها بود، دیگر هیچ آرامگاهی در شهر نبود که بتوانیم شهدایمان را در آن به خاک بسپاریم. مجبور شدیم رزمندگان شهید و غیرنظامیان خود را در پشت بیمارستان عفرین به خاک بسپاریم. اینگونه توانستیم عزیزانمان را که برای حفظ سرزمین و ملتمان جانشان را داده بودند، به خاک وطن بسپاریم.

همه جهان شاهد ظلم و ستم دولت ترکیه به کوردها بودند. اردوغان و باندهای تروریستی دولت ترک با حمله به کوردستان، جوانان، زنان، کودکان و میانسالان کورد را قتل‌عام کردند. اکنون نیز به اجساد جانباختگان ما حمله می‌کنند، این وحشیگری و بربریت محکوم است و بشدت آن را محکوم می‌کنیم. ملت کورد نیز صاحب حق و حقوق خود می‌باشد. کشورهای جهان باید اردوغان را در قبال این کشتار مسئول بدانند و مواخذه کنند. ما همیشه ادامه دهنده راه شهدای خود خواهیم بود و آنها همیشه با ما خواهند ماند. رهبر ما که مدافع حقوق همه ملتهاست را زندانی کرده‌اند. شک نکنید که هیچ تفاوتی بین اردوغان و داعش وجود ندارد. تروریست واقعی خود اردوغان است. اردوغان که این تروریست را به عفرین فرستاده، می‌گوید که کوردها باید نابود شوند. اما هیچگاه اینگونه نخواهد شد. تا زمانی که زنده هستیم پیرو خط‌مشی و فلسفه شهدای خود خواهیم بود و علیه ظلم و ستم اردوغان ایستادگی می‌کنیم."