۳۲۳ حمله شیمیایی در عرض ۶ ماه

نیروهای مدافع خلق کوردستان در اطلاعیه‌ای بیلان جنگ ۶ ماهه خود را در رابطه با عملیات برون مرزی ارتش ترک منتشر کرده و اعلام نموده است که ارتش اشغالگر ترک ۳۲۳ بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

 عملیات اشغالگرانه دولت ترک در مناطق آواشین، زاپ و متینا از ۲۳ آپریل در باشور کوردستان شروع و همچنان ادامه دارد. نیروهای مدافع خلق کوردستان بیلان ۶ ماه مقاومت خود در در مقابله با حمله اشغالگران را منتشر نمود.

در اطلاعیه نیروهای مدافع خلق کوردستان آمده است که علیرغم استفاده ارتش اشغالگر ترک از سلاح‌های شیمیایی و حمایتهای پارت دمکرات کوردستان، ترکیه نتوانسته است در حملات ۶ ماهه خود به نتایج از پیش خواسته شده دست پیدا کند و همچنین خاطرنشان ساخته است که حکومت ا.ک.پ/م.ه.پ تلاش می‌کند تا شکستهای خود را از افکار عمومی ترکیه مخفی کند.

۳۲۳ حمله شیمیایی

در اطلاعیه نیروهای مدافع خلق امده است که دولت اشغالگر ترک در ۶ ماه جاری، حداقل ۳۲۳ بار از سلاح شیمایی علیه نیروهای گربلا استفاده کرده و در این باره خاطرنشان ساخت که بعد از عدم موفقیت ترکیه در صحنه جنگ، از این سلاح‌ها استفاده کرده است. همچنین آمده است که در جریان ۳۸ حمله شیمیایی ۱۰۱ نفر از نیروهای مدافع خلق به شهادت رسیده‌اند.

نیروهای مدافع خلق همچنین خاطرنشان می‌سازد که زمانیکه یک نظامی ارتش ترک، با نام سزای اونگور خواسته است تسلیم شود، از سوی نیروهای ترک مورد هدف قرار گرفته است. از طرف دیگر در طول حملات ۶ ماهه، ۶۷۰ نفر از نیروهای نظامی و شبه‌نظامی ترک کشته شده‌اند.