درخواست کنگره ملی کوردستان از مجامع بین‌المللی؛ در مقابل سلاح‌های شیمیایی سکوت نکنید!

ک.ن.ک در بیانیه‌ای بکارگیری سلاح‌های شیمیایی از سوی ارتش ترک علیه کوردها را بشدت محکوم کرده و از مجامع بین‌المللی خواست تا به سکوت در قبال جنایت‌های اردوغان پایان دهند.

رژیم اشغالگر ترک در حمله به باشور کوردستان از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند. کنگره ملی کوردستان در هولیر با صدور بیانیه‌ای حملات شیمیایی رژیم ترک را محکوم کرد.

شکرالله حمه‌امین از اعضای کنگره ملی کوردستان بیانیه ک.ن.ک را قرائت کرد. در بیانیه آمده است:"رژیم اشغالگر ترک در مقابل خلقمان جنگ سنگینی را به پیش برده است و در این جنگ تمامی مرزهای اخلاقی و قانونی را زیرپا گذاشته است. به حدی که از سلاح شیمیایی بهره گرفته و درصدد نابودی خلقمان برآمده است. رژیم اشغالگر ترک در باکور کوردستان تمامی حقوق خلقمان را زیر پا می‌گذارد و هر روز به باشور و روژاوا حمله‌ور می‌شود. رژیم ترک در تلاش است تا با این حملات دستاوردهای خلقمان را از میان بردارد و تمامی خاک کوردستان را اشغال کند.

رژیم اشغالگر ترک ۶ ماه است که مناطق آواشین، متینا و زاپ را هدف حملات سنگین قرار داده است. رژیم ترک تاکنون نتوانسته است مقاومت گریلاهای جنبش آزادیبخش کوردستان را در هم بشکند و هیچ دستاوردی را کسب نکرده است.

رژیم اشغالگر ترک هر روز خلق کورد را به قتل می‌رساند و از سکوت مجامع بین‌المللی نیرو می‌گیرد. اگر سیاست جنگ‌طلبان اردوغان متوقف نشود فاجعه‌ای همچون رژیم بعث روی داده و خلقمان را با خطری بزرگ روبرو خواهد کرد. ما از سازمان ملل متحد، آمریکا، اروپا، چین، روسیه و دولت‌های عربی می‌خواهیم که برای منافع اقتصادی خود بر جرایم جنگی ترکیه چشم‌پوشی نکنند.

ما خواستار اعزام هیئت مستقل به منطقه و تحقیق در مورد بکارگیری سلاح‌های شیمیایی هستیم، تا خود شاهد باشند که رژیم ترک چگونه از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند. باید اردوغان تحت فشار قرار گیرد، این جنگ متوقف شده و برای صلح گام برداشته شود. ما از دولت عراق و حکومت اقلیم کوردستان می‌خواهیم که اجازه ندهند که دولت اشغالگر ترک که حاکمیت ملی عراق را نقض کرده‌ و طبیعت را به آتش می‌کشد.

ما از تمامی طرف‌های سیاسی، سازمان‌های بین‌المللی، پیشاهنگان آیینی، روشنفکر، مدافعان آزادی و تمامی شهروندان می‌خواهیم که به وظایف انسانی خویش عمل کرده و در مقابل حملات اردوغان و رژیم ترک ایستادگی کنند."