کنفدرالیسم جوامع کوردستان: باید مبارزه در تمامی عرصه‌‌ها علیه ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ ارتقا یابد

ک.ج.ک در رابطه با جنایت قتل‌عام قونیه بیانیه‌ای صادر کرده و می‌گوید:"باید در تمامی مناطق به خودسازماندهی بپردازید. باید مبارزه در تمامی عرصه‌‌ها علیه ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ ارتقا یابد.

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در مورد قتل‌عام یک خانواده کوردستانی ساکن قونیه بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ک.ج.ک آمده است:"دشمنی حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ علیه کوردها و سیاست‌های تبعیض‌آمیز اجتماعی ویژه آن از سال ٢٠٢١ با حمله به خلق کورد و نیروهای دمکراتیک افزایش یافته‌اند. حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ با دشمن خواندن ه.د.پ، نیروهای دمکراسی‌خواه و کوردها آنان را هدف حملات فاشیستی قرار می‌دهد. در نتیجه آن خلق کورد و هواداران ه.د.پ در تمامی مناطق آماج حمله قرار داده می‌شوند. بدون شک شخص اردوغان و باغچلی مسئول این حملات هستند. آشکار است که دولت باغچلی در مورد دنیز پویراز اظهار کرده بود که وی از هواداران پ.ک.ک بوده است، به این جنایت مشروعیت داده و آنرا حق خوانده بود. همچنین طیب اردوغان در هر فرصتی اظهار می‌کند که این‌ها تازه روزهای خوب هستند، چیزهای بسیاری در آینده روی می‌دهند و اینچنین به تشویق جنایت‌کاران می‌پردازد.

'این قتل‌عام علیه خانواده کورد به دلیل صیانت آنان از هویت خود بوده است'

ک.ج.ک در ادامه بیانیه می‌افزاید:

"در نتیجه سیاست‌های حاکمیت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ اعضای یک خانواده کورد ساکن قونیه قتل‌عام شدند، منزل آنان به آتش كشیده شد و درصدد به سوزاندن اجساد قربانیان بودند. این قتل‌عام وحشیانه به دلیل صیانت آنان از هویت کوردی خود بوده است. پیام قتل‌عام این است؛ شما کوردها یا از هویت خود دست بردارید یا سرنوشت ما با مرگ است.' خصومت با هویت کورد و انکار کورد ریشه این قتل‌عام‌هاست. واقعیت این است که در ترکیه سخن گفتن به کوردی جرم تلقی می‌شود. به همین دلیل با آسیمیلاسیون و قتل‌عام می‌خواهند کوردها را به فراموشی بسپارند، هویت کوردی را ریشه‌کن کنند، در این چهارچوب به شیوه‌ای سیستماتیک سیاست‌ورزی می‌کنند. این سیاست به شیوه‌ای فیزیکی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به اجرا گذاشته شده است. قتل‌عام نیز برای ایجاد رعب و وحشت در میان جامعه به مرحله اجرا گذاشته شده است. اهداف قتل‌‌عام نه به دلایل فردی و مکانی بلکه در چهارچوب سیاست‌های دولت و نتایج آن تعیین شده‌اند.
آنانی که به جنایت قتل‌عام قونیه دست زدند پیش از این به خانواده قربانیان حمله کرده بودند و آنان را بشدت زخمی کردند. بجای آنکه مهاجمان دستگیر شوند آزاد شده بودند. این گروه فاشیستی را آزاد کردند تا حمله ناتمام را تمام کنند و ٧ کورد را به شیوه‌ای وحشیانه به قتل برسانند. [حاکمیت] به شیوه‌ای واضح با آزاد کردن مهاجمان و حمله آنان به کوردها سیاست قتل‌عام را تشویق می‌کند.

'رسانه‌های فاشیست نیز به اندازه حکومت مسئول قتل‌عام هستند'

اخیرا در قونیه به خانواده‌ای کورد حمله شده و یک شهروند کورد به نام حکیم دال به قتل رسیده بود. سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری کوردستان در محکومیت این حمله بیانیه‌ای منتشر کرده و از حکومت خواسته بودند که به وظایف خود عمل کند. روزنامه ینی‌شفق که به عنوان شیپورچی حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ شناخته می‌شود با تیتر 'نهادهای وابسته به قندیل' سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر را هدف نشان داد. رسانه‌های فاشیست به اندازه حکومت فاشیست در قتل‌عام قونیه مسئول هستند. این رسانه‌ها همیشه کوردها، اقلیت‌ها، باورمندان و مخالفان را هدف نشان می‌دهند، به نفرت‌پراکنی می‌پردازند و قتل‌عام را تشویق می‌کنند. فاشیست با نفرت‌پراکنی رسانه‌ها در هر منطقه‌ای کوردها را هدف حمله قرار می‌دهند و به قتل می‌رسانند.

'معیار دمکراسی صیانت از کوردها در مقابل حملات فاشیستی است'

تمامی نیروهای دمکراسی‌خواه باید این واقعیت را ببیند، علیه حکومتی که مسئول این قتل‌عام است و علیه رسانه‌‌های آن موضع خود را نشان دهند. معیار دمکراسی در ترکیه صیانت از کوردها در مقابل این حملات است. صیانت از کوردها نیز به رسمیت شناختن زبان، هویت، آزادی فرهنگی کوردها و اعتراف به آن در قانون اساسی می‌باشد. تا زمانیکه موجودیت، زبان، هویت و فرهنگ کورد آزاد نباشد این قتل‌عام‌ها به پایان نمی‌رسند. آنها که خواستار توقف این قتل‌عام‌ها هستند باید زمینه‌های قتل‌عام‌ها را از میان بردارند. از این رو موضع صادقانه در مقابل قتل‌عام، اعلام همبستگی با گام‌هایی است که برای زندگی آزاد و دمکراتیک خلق کورد برداشته می‌شوند.

'ده‌ها هزار نفر باید با صدای بلند در خیابان‌ها فریاد «ما کوردیم» سر دهند'

بدون شک گام اول برای مقابله با قتل‌عام‌ها این است که نیروهای دمکراسی‌خواه، خلق‌های ترکیه، انسان‌های دارای وجدان و عدالت‌خواه گردهم آیند و علیه این قتل‌عام موضعی مشترک نشان دهند. ده‌ها هزار نفر باید به خیابان‌ها سرازیر شوند و فریاد «ما کوردیم»، «ما علوی هستیم» را سر دهند. بدیهی است تا زمانیکه این دو موضوع اساسی به شیوه‌ای دمکراتیک حل نشوند هیچ کدام از مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حل نخواهند شد. به همدیل دلیل علیه این حملات باید تمامی نیروهای دمکراسی‌خواه، انسان‌های دارای وجدان، عدالت‌خواه و اخلاق‌مدار باید همراه با کوردها به خیابان بیایند.

کورد باید ‌هشیار باشند و دلیل حملات را بدانند و در هر منطقه‌ای خود را سازماندهی کنند. باید سازماندهی خود را همراه با نیروهای دمکراسی‌خواه به ائتلاف ضد فاشیستی مبدل کرده و این حملات را متوقف کنند. نباید گوشت قربانی باشند. به همین دلیل لازم است در همه مناطق با تقویت سازماندهی خود علیه ائتلاف رژیم فاشیست و جنایتکار آ.ک.پ/م.ه.پ مبارزه را شعله‌ور کنند. خلق کورد با مبارزات ده‌ها ساله و تجربیات خود می‌تواند به این مهم دست یابد. از این لحاظ خودسازماندهی و خوددفاعی به مبارزه حیاتی برای تمامی ملت کورد مبدل شده است."