مادر شهید هورین: محل شهادت هورین خلف نزدیک نقطه استقرار نیروهای امریکایی بود/ اردوغان را محاکمه کنید

مادر هورین خلف در رابطه با تصمیم آمریکا برای مجازات قاتلان دخترش گفت: این تصمیم آمریکا به تنهایی برای ما کافی نیست، زیرا طرفداران و اعضای سازمانی که دخترم را به قتل رسانده‌اند همچنان علیه خلق سوریه فعالیت می‌کنند. 

وزارت دارایی آمریکا چهارشنبه گذشته تحریمها و مجازاتی را علیه اعضای حکومت دمشق و گروه‌های تبهکار وابسته به دولت ترک وضع کرد. ابوحاتم شقرا از قاتلان هورین خلف، سیاستمدار کورد از حمله این افراد است.

آمریکا می‌توانست مانع از این اقدام وحشیانه شود

در رابطه با تصمیم وزارت خزانه‌داری امریکا، خبرگزاری هاوار گفتوگویی را با سودا مصطفی مادر شهید هورین خلف انجام داده است. در این گفتگو وی اظهار داشت که امریکا می‌توانست مانع از وقوع این رویداد وحشیانه علیه دخترم شود، زیرا محل شهادت دخترم تنها چند کیلومتر با پایگاه نیروهای آمریکایی فاصله داشت. این موضوع را چندین بار با روزنامه‌نگاران و وکلای آمریکایی در میان گذاشته‌ام. من گفته‌ام که مجازات تحمیل شده آمریکا بر ترکیه کافی نیست.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت: روزنامه‌های آمریکایی از وضع تحریمهایی علیه ترکیه خبر داده‌اند و همچنین همین روزنامه‌ها اعلام کرده‌اند که این تحریمها به نتیجه‌ای نمی‌رسد. زیرا خلق‌های ترکیه را در معرض آسیب قرار می‌دهد، اما نمی‌تواند اردوغان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: آمریکا می‌توانست مانع از قتل‌عام خلق شود، اما چشم خود را بر این اقدامات بسته است. رسانه‌های آمریکایی اعلام می‌کنند که مجازات وضع شده از سوی آمریکا به دلیل نقض قوانین از سوی ترکیه است، اما همزمان با ارسال تسلیحات به ترکیه جریان دارد.

در رابطه با وضع تحریم علیه قاتلان هورین خلف و از جمله تبهکار حاتم ابو شقرا، مادر هورین خلف اظهار داشت: هزاران نفر مانند ابو شقرا وجود دارند که دست به قتل‌عام می‌زنند. به همین دلیل از آمریکا، دادگاه اروپا و دادگاه حقوق بشر درخواست می‌کنم که اردوغان را محاکمه کنند که بانی این جنایات در منطقه است. کشته شدن دخترم در زمانی روی داد که در ۹ اکتبر ۲۰۱۹ دولت اشغالگر ترک و تبهکاران آن به گری سپی و سریکانی حمله کردند و در ۱۲ اکتبر دخترم از سوی تبهکاران احرار الشرقیه به شهادت رسید.

درخواست محاکمه اردوغان

سودا مصطفی در ادامه افزود: وضع مجازات علیه این افراد کافی نیست، به عنوان مادر شهید هورین خلف این مجازات را قبول ندارم، باید افرادی که در دست زدن به این جرایم و جنایات مشارکت دارند، به اردوغان کمک می‌کنند، محاکمه شوند. وی در ادامه خاطرنشان ساخت که چگونه می‌توان با حضور نیروهای آمریکایی در منطقه و چند کیلومتری محل قتل، دخترم به قتل برسد؟ نیروهای آمریکایی در ان زمان کجا بودند؟ هورین در مقابل چشم جهانیان و آمریکاییان کشته شد. در مقابل سکوت آنان کشته شد. به همین دلیل تصمیم به تحریم و مجازات ابو شقرا و یک شخص دیگر اقدامی کافی و اطمینان بخش نیست، من اعتقاد دارم که شهادت هورین پیش از این موقع، از پیش برنامه ریزی شده بود. بار دیگر بر این باورم که آمریکاییها از این مسئله اطلاع داشتند. اما در این باره باید توجه کرد که هدف به شهادت رساندن دخترم نبود، بلکه از میان برداشتن تفکر آزاد زنان و در هم شکستن اراده آنان بود. اما به شهادت رساندن وی کافی بود تا هزاران زن دیگر به آرمان‌های وی بپیوندند و صفوف خود را در مقابل توطئه‌ها و خیانتها منسجم‌تر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که برای جستجوی حقیقت و عدالت از طریق سازمان‌های حقوق بشری و دادگاههای اروپایی در جریان است و هدف من این است که اردوغان در یک دادگاه اروپایی محاکمه شود. زیرا اردوغان است که علیه گروه‌های تبهکار حمایت می‌کند. باید جهان بداند که کسانی که علیه خلق‌ها و دخترم هورین خلف دست به جنایت زده‌اند، باید محاکمه شوند.