نیروهای مدافع خلق: پانزده متجاوز ترک تنبیه شدند، یک گریلا به شهادت رسید

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد نیروهای آن که در غرب زاپ و نواحی متینا در حال نبردی با روحیه فدائی ضربات سختی به دشمن می‌زنند، پانزده متجاوز نظامی را مجازات کردند. ه.‌پ.‌گ در عین حال از شهادت یک گریلای روژهلاتی خبر داد.

از سه ماه و نیم پیش تاکنون جنگ در مناطق حفاظتی میدیا ادامه دارد. ه.‌پ.‌گ می‌گوید گریلاهای آن عملیات موثری علیه نیروهای اشغالگر ترکیه انجام داده‌اند.

طبق اطلاعیه‌ای که مرکز مطبوعاتی ه.‌پ‌.گ منتشر کرد، ارتش ترکیه ضربات سختی در غرب رود زاپ و نواحی متینا دریافت کرده و پانزده نظامی آن در جریان آخرین درگیری‌ها کشته شده‌اند.

در طول شبانه روز گذشته ترکیه دو بار با بمب‌های تاکتیکی هسته‌ای و شیمیایی، چهار بار با هواپیمای جنگی و ٣۶ بار با هلی‌کوپتر دست به حمله زده است.

ه.‌پ.‌گ در عین حال اعلام کرد یک گریلای آن پس از زدن ضربات سخت به دشمن در ارتفاعات حاکاری متینا بود که زخمی و سرانجام شهید شد.

بعد از ظهر ٢۶ ژوئیه برابر با سه‌شنبه چهارم مردادماه امسال بود که تیم‌های متحرک گریلا در تپەی حاکاری ٨ متجاوز نظامی ترکیه را از پای درآوردند. یک گریلای روژهلاتی بنام سرحد زیلان از شرکت کنندگان در این عملیات بود که به شدت مجروح شد.

ه.‌پ.‌گ با اعلام آنکه او علیرغم تلاش‌ها در همان روز به کاروان شهدای جاویدان پیوست، مشخصاتش را به این شرح بیان کرد:

   نام و نام خانوادگی: شهریار کودکستانی

   نام سازمانی: سرحد زیلان

   محل تولد: ماکو

   نام مادر – نام پدر: گلستان- محمد

   زمان و مکان شهادت: ٢۶ جولای ٢٠٢٢/ متینا

ه‌.پ.‌گ می‌گوید شهید سرحد از نسل‌ جوانان آپویی بود که فدائیانه برای آزادی مردمش جنگید. او متولد ماکو و بزرگ شده در خانواده‌ای وطندوست بود که حاضر نشد ظلم دول اشغالگر را بپذیرد و سال ٢٠١٦ به گریلاهای آزادیخواه پیوست.

پس از طی دوره آموزشی، او به ارتفاعات هفتانین رفت و خیلی زود با کوهستان رابطه برقرار کرد. ه‌.پ‌.گ از شهریار کودکستانی به عنوان یک شخصیت زحمتکش نام برده که تلاش می‌کرد فلسفه رهبر آپو را بیاموزد، در زندگی خود عملی کند و به سایرین نیز یاد دهد. او به سرعت پیشرفت کرد و با تجاربش به عنوان یک فرمانده جوان به منطقه متینا راهی شد.

وقتی که ارتش ترکیه به آنجا حمله کرد، شهید سرحد در خط مقدم نبرد بود و یک مثال از گریلاهای فدائی که مقابل تجاوز دشمن ایستادند.       

ه.‌پ.‌گ شهادت او را به خانواده و مردم کوردستان تسلیت گفته و بر ادامه مبارزه برای آرمان آزادی تأکید کرده است.