پروین بولدان: به انزوای تحمیلی بر اوجالان خاتمه دهید

رئیس مشترک ه.د.پ در کنگره حزبی خود در الیح به سیاست‌های تحمیل و تشدید انزوا پاسخ داده و اظهار داشت: اگر به خودتان و کارهایتان اعتقاد دارید، صندوق‌های رای‌گیری را آماده کنید، به هر صورتی که می‌خواهند ما آماده هستیم، برای بدست گرفتن اداره ترکیه آمادگی داریم

روز گذشته تشکیلات حزب دمکراتیک خلق‌ها در الیح در باکور کوردستان در سالن اجتماعات این شهر، چهارمین کنگره عادی خود را با شعار «زمان برای ه.د.پ فرا رسیده است» برگزار کرد. در این کنگره پارلمانتارهای حزب دمکراتیک خلق‌ها، نمایندگان جنبش زنان آزاد، مجلس مادران آشتی، اعضای حزب جمهوری خلق، حزب آینده و دمکراتیک هم حضور داشتند.

هزاران نفر پیش از آغاز بکار کنگره در مقابل در اصلی سالن گردهم آمده و با نواختن موسیقی رقص کوردی را انجام دادند. زنان کورد با لباس‌های ملی و منطقه‌ای خود در این کنگره حضور یافتند و شعارهای زنده باد حزب دمکراتیک خلق‌ها راسر دادند. بعد از قرار گرفتن اعضای مدیریت این کنگره در جایگاه خود، کنگره با اعلام یک دقیقه سکوت به احترام جانباختگان راه آزادی، به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای شروع بکار کنگره، فاطمه آبلای و عمر کوپلو، ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها  سخنرانی کرده و از حاظران در این کنگره تشکر کردند. در فاصله سخنرانی‌ها شعارهای «بژی سروک آپو»، «بی سروک ژیان نابه»، «زنده باد مقاومت زندان‌ها» و «زندانیان سیاسی شکوه ما هستند» ادامه داشتند.

حزب دمکراتیک خلق‌ها مایه امید است

در کنگره الیح در باکور کوردستان، پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها نخست به تمام خلق مقاوم الیح، زنان و جوانان درود فرستاده و اعلام کرد: کسانی که تلاش می‌کردند حزب دمکراتیک خلق‌ها را جرم انگاری کنند، به الیح بنگرند. بیایند و به این خلق و به سالن آن بنگرند. ما با این خلق از قدرت، از اراده و نیروی برخورداریم، ما اراده نستوه خودمان را از خلق الیح می‌گیریم. بولدان در ادامه اظهار داشت: حزب دمکراتیک خلق‌ها تنها هدف این حملات است. اما در مقابل خلقمان هم انسجام یافته و با این حملات قدرت می‌گیرد. اگر تنها ۵ درصد از اقداماتی که علیه حزبمان صورت گرفته است، علیه آ.ک.پ صورت می‌گرفت، اکنون حزبی به نام حزب آ.ک.پ باقی نمانده بود. حزب دمکراتیک خلق‌ها امیدی برای این سرزمین است و برای حل تمام مشکلات این سرزمین آمادگی دارد. تنها حزبی است که صلح، دمکراسی، آزادی و حقوق و عدالت را برای همه در این سرزمین می‌خواهد. این حزب حزب دمکراتیک خلق‌ها است.

پیام اوجالان

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنرانی خود گفته‌های رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان را یادآور شد که گفته بود: یک هفته به من وقت بدهید، من تمام مشکلات را حل می‌کنم. اما اکنون ۶ سال از آن زمان گذشته است، از سال ۲۰۱۵ به بعد، آنها انزوا را بر آقای اوجالان تحمیل کرده‌اند. آنها حتی به قوانین خودشان هم احترام نمی‌گذارند. قانونی وجود ندارد که مانع از دیدار وکلا و خانواده با وی باشد. بنابه دلایل خودسرانه آنها انزوای تشدید شده را بر امرالی تحمیل کرده‌اند. از یاد نبرید که این حصر، این انزوا جنایت علیه بشریت است. ما جنایت علیه بشریت را هیچگاه قبول نمی‌کنیم. لازم است که جنایت علیه بشریت سریعا خاتمه پیدا کند. انزوا را لغو کنید. انزوای امرالی را لغو کنید و درهای آن را بگشایید.

انتخابات زودرس

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بحث‌ها و گفتگوهای مرتبط با انتخابات زودرس در ترکیه هم گفت: ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که در این سرزمین دیگر زمان آن فرا رسیده است که انتخابات زودرس برگزار شود. خلق‌های ترکیه خواهان انتخابات پیش از موعد هستند. اما عده‌ای هستند که این انتخابات را بر نمی‌تابند. ما از اینجا اعلام می‌کنیم: اگر شما به خودتان اعتماد دارید، همین الان اجازه برگزاری انتخابات زودرس را بدهید. به آرای خلق رجوع کنیم و می‌بینیم که خلق چه کسی را ترجیح می‌دهد. به هر نحو ممکن آماده هستیم. از همینجا اعلام می‌کنیم که برای انتخابات زودرس آمادگی داریم. فردا یا یک ماه بعد انتخابات را برگزار کنید، حزب دمکراتیک خلق‌ها برای ادراه این کشور آماده شده است.

بعد از سخنرانی پروین بولدان، هیات مدیره جدید حزب دمکراتیک خلق‌ها در این شهر برگزیده شد. در این انتخابات، حسین ساریک و حریت کایتار به عنوان روسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر الیح انتخاب شدند.