تلاش ترکیه و پارت دمکرات برای مخفی کردن استفاده از سلاح‌های شیمیایی

جیهاد عبدالله که سه نفر از اعضای خانواده‌اش در بمباران شیمیایی ارتش اشغالگر ترک دچار جراحت شده‌اند با بیان اینکه وضعیت این سه نفر همچنان نامساعد است اعلام نمود؛ بیمارستان مایل نیست در گزارش پزشکی اعلام کند که این افراد با سلاح‌ شیمیایی دچار جراحت شده‌اند

روز چهارم سپتامبر هوایپماهای ارتش اشغالگر ترک روستای هیرور در منطقه برواری بالا از توابع دهوک را بمباران کردند. در این بمباران ارتش ترک از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است. در نتیجه این بمباران سه نفرا از اعضای یک خانواده توسط سلاحهای شیمیایی مجروح شده‌اند.

جیهاد عبدالله که مادر، پدر و خواهرش در جریان این بمباران دچار جراحت شده و مسوم شده‌اند، در رابطه با وضعیت سلامتی اعضای خانواده خود گفت: هم اکنون از اعضای خانواده وی هیچ کس در بیمارستان نمانده و در منزل مشغول مداوا هستند. وی همچنین اعلام کرد که تا کنون وضعیت سلامتی آنان به هیچ وجه مساعد نبوده و به دلیل تاثیر سلاح‌های شیمیایی، دچار سرگیجه بوده و نمی‌توانند به خوبی ببینند.

جیهاد عبدالله در بخش دیگری از سخنان خود با روژ نیوز اظهار داشت که آنها به دلیل عدم موضعگیری مقامات مسئول در مقابل این رویداد بسیار نگران بوده و در ادامه افزود: بلایی که بر سر ما آمده است، مانند بمباران شیمیایی حلبجه است. اما متاسفانه ما مورد توجه قرار نگرفته‌ایم. ما در نهاد حقوق بشر شکایت خودمان را مطرح کرده‌ایم. اما بیمارستان هیچ گزارشی را به ما ارائه نکرده است تا ما از ان به عنوان مدرک استفاده کنیم. وی در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد که چند بار تلاش کرده‌اند تا گزارشی را در خصوص وضعیت مجروحان سلاح‌های شیمیایی از بیمارستان بگیرند، اما بیمارستان در گزراش خود درج نکرده است که این افراد با سلاح‌های شیمیایی مجروح شده‌اند. جیهاد در ادامه گفت: بیمارستان به آنها گفته است که وضعیت آنها خوب است و  هیچ مشکلی ندارند.

پیش از این هم جیهاد عبدالله در اظهاراتی برای روژنیوز اظهار داشته بود که در همان بیمارستان، پزشکان فاش کرده‌اند که این سه نفر با گاز شیمیایی مسموم شده‌اند، به همین دلیل به آنها پادزهر داده‌اند.