خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

یگان‌های مقاومت شنگال: سوگند خورده‌ایم که زندگی در شنگال آزاد را محقق کنیم

فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال در بیانیه‌ای هویت دو مبارز خود را که در حمله هوایی ارتش متجاوز ترک به شهادت رسیده بودند منتشر کرده و با آرمان‌های جانباختگان راه آزادی تجدید میثاق نموده است.

روز جمعه (٢١ ژانویه/١ بهمن) در حمله پهبادهای تهاجمی رژیم تروریست ترکیه به شنگال ٢ مبارز یگان‌های مقاومت شنگال (ی.ب.ش) به شهادت رسیدند و ٢ مبارز دیگر زخمی شدند. فرماندهی ی.ب.ش در بیانیه‌ای هویت دو مبارز شهید را منتشر کرد و مراتب تسلیت خود را به خانواده آنان و خلق شنگال اعلام نمود.

فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال در بیانیه خود ضمن تجلیل از مبارزات دو مبارز شهید حمله هوایی رژیم فاشیست ترک خاطرنشان کرده است:"از نخستین روز تاکنون ما برای تحقق زندگی آزاد هزینه‌های سنگینی را از جمله شهادت برخودان، زردشت، مام ذکی، چیا، بریوان، آرین، مام بشیر، سرحد، عزالدین و دژوار متحمل شدیم. برای تحقق آرمان‌ها و اهداف شهید ما از پرداخت هزینه‌های بیشتر یک گام عقب نمی‌نشینیم و با شهیدان قهرمان پیمان می‌بندیم که اشغال خاک شنگال تنها و تنها حسرتی خواهد بود که در دل دشمنان و همکاران آن باقی بماند. اشغال خاک مقدس شنگال از سوی دشمنان خیالی عبث بیشتر نخواهد بود. اگر که دشمنان سفاک و اشغالگر با همدستی افراد خائن به حملات ضداخلاقی و ضد انسانی دل خوش کرده‌اند و خیال کرده‌اند که ما از مبارزه خود دست می‌کشیم، لازم است برای یک لحظه هم فراموش نکنند که ما در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات این مبارزه را آغاز کرده‌ایم. ما سوگند خورده‌ایم که زندگی در شنگال آزاد را محقق کنیم. ما با خلقمان پیمان بسته‌ایم که آرزوهای آنها را برآورده می‌کنیم. ما با شهیدانمان پیمان بسته‌ایم که به آرزوها و اهدافشان جامه عمل می‌پوشانیم. بجز این به چیز دیگری رضایت نمی‌دهیم. خود را سزاوار کمتر از این نمی‌دانیم. زیرا ما فدائیان خلقمان هستیم. همچنانکه هوال آزاد تا آخرین لحظه زندگی خود را فدای فرهنگ، آیین، باور و کرامت این جامعه نموده و جان خود را فدا کرد، ما نیز برای آنکه شایسته رفاقت شهیدانمان باشیم تا آخرین نفس زندگی به مبارزه ادامه می‌دهیم.

بر این اساس در حضور فرمانده گرامی هوال آزاد و هوال أنور یاد و خاطره تمامی شهیدانمان را گرامی می‌داریم. ما در حضور آنان سر تعظیم فرو می‌آوریم. مراتب همدردی خود را به خانواده شهدا و خلقمان اعلام می‌داریم و برای زخمی‌ها نیز آرزومند شفای عاجل هستیم.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: سلیمان شمو یوسف

   کد سازمانی: آزاد عزالدین

   محل و سال تولد: سیبا شیخ خدر – ١١ فوریه ١٩٩٣

   نام مادر – نام پدر: -

  تاریخ و محل شهادت: ٢١ ژانویه ٢٠٢٢ / دره شیلو

 

   نام و نام خانوادگی: ناجی حاجی صبرو

   کد سازمانی: أنور تولهلدان

   محل و سال تولد: خانه‌سور - ١٩٩۶

   نام مادر – نام پدر:

  تاریخ و محل شهادت: ٢١ ژانویه ٢٠٢٢ / دره شیلو