کسکین بایندر رئیس مشترک کل حزب مناطق دموکراتیک از زندان آزاد شد

کسکین بایندر رئیس مشترک کل د.ب.پ در اولین نشست دادگاه آزاد شد. بایندر جلو درب خروجی زندان گفت: "باید برای آینده خلقمان کار کنیم" و خواستار تشدید مبارزات شد.

کسکین بایندر رئیس مشترک کل حزب مناطق دموکراتیک (د.ب.پ) که به اتهام "عضویت در سازمان" زندانی شده بود، در اولین جلسه دادرسی آزاد شد.

کسکین جلو درب زندان امنیتی آمد مورد استقبال گرم قرار گرفت. صالحه آیدنیز رئیس مشترک د.ب.پ، بردان اوزترک رئیس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک (ک.ج.د)، نماینده مجلس حزب دموکراتیک خلق‌ها (ھ.د.پ) در استان آمد رمزیه توسون، رئیس مشترک د.ب.پ در آمد خیرالدین آلتون، رٶسای مشترک ھ.د.پ در آمد گلستان آتاسوی و زیاد جیلان و اعضا و مسئولان د.ب.پ و ھ.د.پ و فعالین اجتماعی از بایندر استقبال کردند.

ظلم و استبداد در زندان

بایندر وقتی از زندان آزاد شد جلو درب زندان گفت: "خوش آمدید، خیلی ممنونم. این پشتیبانی نه تنها برای من، بلکه برای کل حزبمان است. ما همواره در مقابل ظلم و اقتدارگرایی مبارزه و مقاومت می کنیم. ما به تلاشمان برای آزادی، برابری و دموکراسی ادامه می دهیم."

بایندر همچنین گفت: "همه رفقا در زندان به شما سلام رساندند و من نیز جشن نوروز را به شما تبریک می گویم."

نیز افزود: "در زندان نفس کشیدن هم زحمت و نوعی مبارزه است، زیرا در این زندان ستم و ناعدالتی هست، لذا رفقایم در زندان به شما و خلقمان امید دارند."

بایندر در ادامه گفت: "پروسەای مهمی در پیش داریم. معتقدیم که ائتلافمان؛ ائتلاف رنج و آزادی پیروز می شود. لذا باید در روستاها، محلات و منازل و همه جا حاضر باشیم و پیروز شویم. ما آینده خلقمان و آزادیمان را بدست می آوریم."