اداره خودگردان شمال و شرق سوریه: نقشه داعش و رژیم ترک خنثی گردید

مجلس عمومی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه با یادآوری اینکه رژیم ترک درصدد بود تا از طریق تبهکاران داحش امنیت منطقه را بر هم زند، می‌افزاید:"نقشه پلید" اخیر در حسکه با شکست مواجه شد.

مجلس عمومی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در رابطه با حمله مزدوران داعش به زندان صناعی محله غویران حسکه بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه آمده است:

"هدف اساسی این حمله به کنترل دراوردن شهر حسکه و ایجاد کریدوری برای تروریست‌ها مابین کمپ هول و تل تمر بوده است.

یکبار دیگر اثبات شد که ذهنیت دولت ترک برای موجودیت و حاکمیت خود بر بنیان خصومت و دشمنی میان جوامع و انسان‌ها شکل گرفته است و امروز خاک سوریه وشمال و شرق سوریه را هدف قرار داده است. رژیم ترک از طریق مزدوران داعشی خود تلاش کرد امنیت منطقه را بر هم بزند، پروژه دمکراتیک اداره خودگردان شمال و شقر سوریه را با اشغالگری مستقیم یا با هدف قرار دادن غیرنظامیان به وسیله پهبادها از میان بردارد.

اینبار مزدوران از پایگاه‌ها و مراکز ویژه در سریکانی، گری‌سپی آموزش دیدند و به محله غویران حسکه منتقل گردیدند و زندان صناعی را که ۵ هزار داعشی در آن محبوس هستند هدف قرار دادند. به موازات مسئولیت‌گریزی حکومت دمشق در قبال نقض مرزهای سوریه و سکوت آن برابر مداخلات مداوم رژیم ترک در خاک سوریه، این بار درصدد بود تا با کنترل حسکه، کریدوری تروریستی میان تل‌ تمر و کمپ هول و تا عراق ایجاد کند. این مداخلات نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت یک کشور هستند. اما نیروهای ما با حمایت خلقمان در شمال و شرق سوریه و ائتلاف بین‌المللی این نقشه پلید را خنثی کردند.

ما از خلقمان می‌خواهیم که از اداره خودگردان صیانت به عمل آورند. از آن در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی حمایت نمایند. ما به فداکاری شهیدان که در مقابل داعش ایستادگی نمودند درود می‌فرستیم. ما به فداکاری شروانان درود می‌فرستیم و از نیروهای ائتلاف می‌خواهیم تا با بازگرداندان بنیادگرایان به کشورهای مبدأ به وظیفه خود عمل کنند."