آرام حنا: داعش حمایت‌های نظامی خود را از نیروهای منطقه‌ای می‌گیرد

آرام حنا سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام نمود که داعشی‌هایی که به زندان غویران حمله کرده‌اند، از حمایت نظامی نیروهایی برخوردار هستند که در مناطق تحت اشغال ترکیه قرار گرفته‌اند.

هسته‌های مخفی تبهکاران داعش غروب روز پنجشنبه گذشته از طریق کامیونهای بمبگذاری شده به زندان غویران در منطقه «صناعی» حسکه حمله کردند. بعد از این حمله، هسته‌های مخفی داعش تلاش کردند وارد زندان شده و بیش از ۵ هزار نفر از تبهکاران زندانی را فراری بدهند. اما نیروهای سوریه دمکراتیک و نیروهای امنیت داخلی با واکنش سریع خود، توانستند وضعیت را تحت کنترل خود قرار دهند.

همزمان با حمله تبهکاران به زندان غویران، دولت اشغالگر ترک حملات خود را در مناطق مختلف روژاوا ادامه داده و هوایپماهای جنگی و اکتشافی بدون سرنشین دولت اشغالگر ترک، وسائط نقلیه نظامی را که برای حمایت از نیروهای سوریه دمکراتیک در حال عزیمت به منطقه بودند، مورد هدف قرار می‌دادند.

تلاش ما برای دستگیری تبهکاران زندانی

آرام حنا سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک در رابطه با رویدادهای روزهای اخیر اظهار داشت: هسته‌های مخفی تبهکاران داعش با کامیونهای بمبگذاری شده به زندان غویران حمله کردند، همزمان با این حملات، تبهکاران در داخل زندان شورش کرده و برخوردهایی روی داد. نیروهای ما سریعا واکنش نشان داده و اطراف زندان را به محاصره درآوردند و اجازه ندادند که تروریستهای زندانی فرار کنند. در نتیجه واکنش نیروهای ما، تبهکاران به محله «ظهور» در مجاورت زندان رفته و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند. اقدام تروریستها تا اندازه‌ای واکنش نیروهای ما را به تاخیر انداخت. زیرا ناگزیر بودیم برای حفظ جان غیرنظامیان تدابیر لازم امنیتی مناسب رعایت شود.

حنا در بخش دیگری از سخنان خود اعلام نمود که عملیات نیروهای آنان در بخش شمالی و غربی زندان ادامه داشته و در داخل زندان این عملیات از سوی نیروهای ویژه آنان ادامه دارد. ما از این فرصت و امکانات برخودار هستیم که وضعیت را کنترل کنیم، اما برای حفظ و تامین امنیت غیر نظامیان و دستگیری حمله کنندگان عملیات با احتیاط بیشتر ادامه پیدا کرده است. در نهایت نیروهای ما وضعیت را کنترل کرده و با امکاناتی که در دست داریم می‌توانیم بر اوضاع مسلط شویم.

حمایتهای منطقه‌ای و بین‌المللی از داعش

آرام حنا سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حمایتهای منطقه‌ای و بین‌المللی از داعش، در ادامه افزود: ما ارتباط بین تبهکاران داعش زندانی و هسته‌های مخفی خارج از زندان را تکذیب می‌کنیم، اما تایید می‌کنیم که با شنیدن صدای انفجار تبهکاران زندانی در زندان دست به آشوب زده و بعد از ان بود که نیروهای ما واکنش نشان دادند. نیروهای ما در چند ماه و روزهای گذشته تلاش‌های داعش برای انجام حمله به زندان را خنثی کرده بودند، و با حمله اخیر به زندان، ما تایید می‌کنیم که حمایتهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای از میان برداشتن امنیت و آرامش در منطقه روژاوا و شمال-شرق سوریه در جریان است.

همزمانی حملات داعش و اشغالگری

آرام حنا در بخش دیگری از سخنان خود به همزمانی حملات دولت ترک اشاره کرده و گفت: حملات دولت اشغالگر ترک و حمله به زندان با هم همزمان بوده و حملات به مناطق شمال-شرق سوریه ادامه دارند. همزمان به یکی از اتومبیلهای شورای نظامی تل تمر که در حال عزیمت به سوی حسکه بود، از سوی هواپیماهای بدون سرنشین ترک مورد حمله قرار گرفته. از طرف دیگر مشاهده می‌شود که عین عیسی گلوله باران می‌شود. تمام این اقدامات ثابت می‌کنند که دولت اشغالگر ترک از ترور حمایت کرده و جامعه بین‌المللی هیچ گام جدی برای متوقف نمودن این حملات ویرانگر بر نمی‌دارد.

آغاز عملیات تحقیق و جستجو برای دستگری هسته‌های مخفی داعش و طراحان حمله

آرام حنا سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک در رابطه با حمله به زندان غویران گفت: نیروهای ما تدابیر مربوط به عملیات دستگیری و اطلاعاتی را اتخاذ کرده اند تا بتوانند طراحان این عملیات و افراد دخیل در آن را دستگیر کنند. این عملیات با تدابیر و اقدامات نیروهای ویژه ما و نیروهای ائتلاف ضد داعش صورت می‌گیرد. ما تاکید می‌کنیم که اجازه نمی‌دهیم تروریستان بار دیگر خود را سازماندهی کرده و منطقه را مورد هدف قرار بدهند. اما ادامه وضعیت کنونی در مناطق دیگری اشغالی اجازه می‌دهد که تروریستان اقدامات تروریستی خود را افزایش بدهند. در این رابطه تروریستان بهترین بهره‌برداری و کمکها را از مناطقی می‌گیرند که دولت اشغالگر ترک در آنها حضور دارد. به همین دلیل است که این مناطق به پایگاههای مناسبی برای ترور تبدیل شده‌اند.

اخذ کمک‌های نظامی داعش از مناطق اشغال شده

در رابطه با چگونگی رسیدن کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به داعش، آرام حنا اظهار داشت که هسته‌های مخفی داعش از مناطق اشغال شده توسط ترکیه حمایتهای لجستیکی و تسلیحاتی خود را می‌گیرند. اما با حملات و ضرباتی که نیروهای ما به آنها وارد کرده‌اند، وضعیت کنترل شده است. ما می‌خواهیم که مهاجمان را زنده دستگیر کنیم. ما اجازه نمی‌دهیم که با امنیت منطقه بازی شود، مبارزه نیروهای ما در مبارزه با ترور ادامه پیدا می‌کند.

آرام حنا سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک در خاتمه اعلام کرد که نیروهای ما با در هم شکستن اقدامات داعش و خنثی سازی طرح‌های آنان، پیام صریح خود را مبنی بر نشان دادن اراده و برخودان خلق بازتاب می‌دهد. ما برای زندگی لایق و درخوری برای خلقمان تلاش می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که هیچ کس با تقدیر خلقمان بازی کند. ما به نیروهایمان که در حمله به زندان سریعا واکنش نشان دادند درود می‌فرستیم. همچنین پیام هوشیاری به خلقمان می‌دهیم که در رابطه با اقدامات و تحرکات تبهکاران با نیروهای ما همکاری داشته و در دام شایعاتی نیفتند که اهداف سیاسی ویژه‌ای را پیگیری می‌کنند.