اتحادیه معلمین شمال و شرق سوریه: پ.د.ک به مبارزه کورد خیانت می‌کند

اتحادیه معلمین شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، پ.د.ک به میراث مبارزه کورد علیه اشغالگران خیانت می‌کند. اتحادیه معلمین از پ.د.ک خواست به پیکر شهیدان خلیفان احترام بگذارند و آنها را به خانواده‌هایشان بازگردانند.

تحصن اعتراضی در دروزه مرزی سمالکا که به دعوت مجلس خانواده شهیدان اقلیم جزیره از ۵ اکتبر آغاز شده بود در ۴٨مین روز خود ادامه دارد. روز گذشته اتحادیه معلمین شمال و شرق سوریه از خیمه تحصن‌کنندگان دیدار کردند.

هیئت اتحادیه معلمین شمال و شرق سوریه در دروازه مرزی سمالکا به دیدار تحصن کنندگان خیمه اعتراضی رفتند و خواستار تحویل دادن پیکر شهیدان تولهلدان رامان و سردم جودی از سوی پ.د.ک به خانوده‌هایشان شدند.

دیار سلیمان به نمایندگی از اتحادیه معلمین بیانیه‌ای را قرائت کرد. در بیانیه سیاست‌های پ.د.ک و همدستی این جریان با رژیم سفاک ترکیه محکوم شده است. در بیانیه آمده است:"هر زمانی که رژیم ترک با بن‌بست مواجه می‌شود به غیرنظامیان در هر چهاربخش کوردستان حمله می‌کند. با پهپادهای تهاجمی بدون سرنشین خارج از معیارهای بین‌المللی و حقوق بشر شهروندان کورد را به قتل می‌رساند و از سلاح‌های شیمیایی در حمله به کوردها استفاده می‌کند."

اتحادیه معلمین حمله نظامیان پ.د.ک به نیروهای گریلا محکوم شده و اقدامات پ.د.ک به مثابه خیانت به مبارزه مشروع کورد معرفی شده است. اتحادیه از پ.د.ک می‌خواهد اجساد گریلاهای به شهادت رسیده در خلیفان را به خانواده‌هایشان تحویل دهد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که شب ٢٨ آگوست گروهی ٧ نفره از گریلاهای آنان در حین عبور از رودخانه زاپ در خلیفان هدف کمین نظامیان پ.د.ک قرار گرفته‌اند. در نتیجه تیرباران گریلاهای کورد از سوی مزدورهای خانواده بارزانی ۵ گریلا به شهادت رسیدند، یک گریلا زخمی شده و به اسارت تبهکاران روژ درآمد و یک گریلای دیگر توانست از این توطئه نجات یابد و خود را به مناطق تحت کنترل گریلا رسانده و شرح ماجرا را برای افکار عمومی آشکار کند.