در اطراف زندان غویران چه روی می‌دهد؟

تبهکاران داعش به زندان غویران در حسکه حمله کرده و تلاش کردند تا داعشیهای زندانی را از زندان خارج کنند. نیروهای سوریه دمکراتیک و نیروهای امنیت داخلی حمله نیروهای داعش را در هم شکسته و ۵ تبهکار را به قتل رساندند.

تبهکاران داعشی روز ٢٠ ژانویه به زندان غویران در حسکه حمله کرده و تلاش کردند تا تبهکاران زندانی در آنجا را از زندان خارج کنند. زندان غویران در جنوب مرکز کانتون حسکه از منطقه جزیر قرار دارد، در این زندان ۵ هزار تبهکار داعشی زندانی هستند و به عنوان دومین زندان بزرگ تبهکاران داعش شناخته می‌شود.

هسته‌های مخفی داعش از دو روز گذشته در ساعت‌های حوالی غروب یک اتوموبیل و موتور‌سیکلت را در نزدیکی دروازه اصلی زندان منفجر کردند و سپس نیروهای امنیت داخلی دست به مداخله زدند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) در وبسایت مرکزی خود در رابطه با این حمله تایید نمود که تبهکاران داعشی از محلات نزدیک به زندان تلاش کرده‌اند تا خود را به در زندان رسانده تا تبهکاران زندانی را از زندان خارج کنند.

هسته‌های داعش تلاش کردند تا انبارهای مواد سوخت و سه تانکر سوخت را در نزدیکی انبار مخازن شرکت سادکوپ (Sadcop) در مجاورت زندان مورد هدف قرار دهند تا با استفاده از آن، بتوانند تبهکاران را به آسانی از زندان خارج کنند. اما با اقدامات نیروهای امنیت داخلی و نیروهای سوریه دمکراتیک، این تلاش‌ها با شکست مواجه شد.

بر اساس گزارش نیروهای سوریه دمکراتیک، تبهکاران داعشی تلاش کردند تا از این فرصت برای فرار استفاده کنند و خود را در خانه‌های محله ظهور، پنهان کنند، اما نیروهای آنها و نیروهای امنیت داخلی با رسیدن به موقعیت، دو نفر از تبهکاران را به قتل رساندند. نیروهای امنیت داخلی محلات اصلی حسکه را زیر نظارت خود را قرار داده و موانع کنترل را برپا کرده‌اند.

نیروهای ضد ترور (YAT) وابسته به نیروهای سوریه دمکراتیک، کوماندو و نیروهای امنیت داخلی در محلات اطراف زندان غویران عملیاتی را علیه هسته‌های داعش آغاز کردند. از طرف دیگر نیروهای سوریه دمکراتیک از ساکنان محله ظهور (هوش البار) حسکه درخواست نمود که اجازه ندهد تبهکاران داعش مهاجم به زندان حسکه، وارد خانه‌های آنها شده و با نیروهای امنیت داخلی و سوریه دمکراتیک همکاری کنند.

مرکز اطلاع رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک در رابطه با این حملات اعلام کرد که تبهکاران داعشی اهالی محله ظهور را تهدید کرده‌اند تا بتوانند از خانه‌های آنها برای پنهان شدن و سنگر گرفتن استفاده کنند. همچنین هلیکوپتر و هواپیماهای جنگی نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش چند نفر از تبهکاران عضو در هسته‌های داعش را مورد هدف قرار دادند.

نیروهای سوریه دمکراتیک و نیروهای امنیت داخلی، هسته‌های داعشی در اطراف زندان را در محله ظهور محاصره کرده و در نتیجه این عملیات تا کنون ۵ نفر از تبهکاران به قتل رسیده‌اند.