درخواست حزب اتحاد دمکراتیک از سازمان ملل: آسمان سوریه را به روی هواپیماهای ترکیه ببندید

مجلس عمومی پ.ی.د اعلام کرد که نقشه‌های رژیم اشغالرگ ترک برای تغییر دمگرافی خاک سوریه وارد مرحله تازه‌ای شده و از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرد که عرصه هوایی سوریه را به روی هواپیماهای ترکیه ببندد.

مجلس عمومی حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در رابطه با حملات اخیر رژیم ترکیه بیانیه‌ای صادر کرد و نسبت به نقشه تغییر دمگرافی منطقه هشدار داد.

در بیانیه پ.ی.د آمده است:

"پهبادهای رژیم اشغالگر ترک روز ۶ آگوست ٢٠٢٢ یک خودرو را در محله صناحی قامشلو هدف قرار داده و در نتیجه آن ۴ شهروند از جمله ٢ کودک به شهادت رسیده و تعدادی زخمی شدند. همچنین خسارات مادی فراوانی به منازل و املاک هموطنان وارد شد. ٢ روز پیش از این رژیم ترک با پهباد انتحاری مرکز تل رفعت را هدف قرار داده و در نتیجه آة ٩ شهروند از جمله ۶ کودک زخمی شدند.

بیش از ٢ ماه است رژیم اشغالگر ترک با هدف تغییر دمگرافی در سراسر مرز سوریه برنامه‌های خود را وارد مرحله تازه‌ای کرده است. حکومت ترکیه از آغاز بحران سوریه تاکنون با حملات غیرمستقیم و مستقیم به خاک سوریه بخش بزرگی از جغرافی سوریه را اشغال کرده است و به انحای مختلف تُرک کردن و عثمانیگری را در این مناطق تحمیل می‌کند.

اقدامات رژیم اشغالگر ترک در این مرحله از طریق حملات پهبادی، هدف قرار دادن غیرنظامیان، حمله به نیروهای امنیت داخلی و نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) در چارچوب برنامه‌های آن و جنگ ویژه اشغالگرانه علیه اداره خودگران شمال و شرق سوریه و تمامی طیف‌های منطقه قرار دارند. ترکیه درصدد است تا با این اقدامات توانمندی خلق‌ها و نیروهایی را که نقش بزرگی در شکست داعش داشتند تضعیف کند.

پرواز هواپیماهای ارتش اشغالگر ترک در آسمان سوریه نقض توافقات و پیمان‌های بین‌المللی است و یکبار دیگر تأكید می‌شود که رژیم ملیگرای اسلامی با سرکردگی حاکمیت آ.ک.پ نمی‌تواند با اقدامات خصمانه خود علیه خلق‌های آزاد و نیروهای دمکراتیک منطقه را از میان بردارد.

ما جرایم رژیم اشغالگر ترک و گروه‌های مزدور و تروریست علیه شهروندان شمال و شرق سوریه را محکوم می‌کنیم، همچنین از جامعه بین‌المللی و نیروهای بین‌المللی ضامن توافق با رژیم اشغالگر ترک می‌خواهیم که از این حملات رژیم ترک جلوگیری به عمل آورند، به جرایم و اقدامات مخرب آن علیه خلق‌های شمال و شرق سوریه پایان دهند.

ما از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست می‌کنیم که عرصه هوایی منطقه را به روی هواپیماهای دولت ترک مسدود کند.

در خاتمه از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که کمیته‌هایی را برای تحقیق جرایم دولت اشغالگر ترک و مزدورانش تشکیل داده و در قبال جرایم مرتکب شده آنها را مورد بازخواست قرار دهند و به اشغالگری ترکیه در خاک سوریه پایان دهند."