دو کودک خردسال در آتش سوختند

روستاهای مرزی از حسکه تا قامشلو زیر توپباران ارتش اشغالگر ترکیه قرار دارند

 

ترکیه علیرغم آنکه نتوانسته تهدید خود برای هجوم زمینی گسترده به روژاوا را عملی کند اما اداره خودگردان شمال شرق سوریه را هدف حملات توپخانه‌ای و پهبادی مداوم قرار داده و خسارات جانی و مالی قابل توجهی به ساکنین بومی منطقه زده است. آوارگان در کمپ‌ها در شرایط بدی بسر می‌برند. نیروی امنیت داخلی شمال شرق سوریه، سازمان ملل را مسئول واقعه تکان‌دهنده جان سپردن دو کودک در میان شعلەهای آتش یک خیمه آوارگان می‌داند.

خبرگزاری هاوار با تهیه یک اینفوگرافی نشان داده که ترکیه در کمتر از سه هفته اخیر به کدام نواحی حمله پهبادی انجام داده و چه تعداد قربانی این جنایات هوایی شده‌اند. این حملات از نوزدهم ژوئیه که دهمین سالگرد انقلاب روژاوا بود شدت گرفته و نیروهای سوریه دمکراتیك و غیرنظامیان از جمله کودکان را هدف قرار داده است. تصاویر به دست آمده نشان می‌دهد کودکان زیادی با شلیک ارتش ترکیه غرق در خون شده و مادران و پدرانشان اندوهگینشان ناله می‌کنند.

نیروی امنیت داخلی شمال شرق سوریه نیز ظهر امروز در یک بیانیه اعلام کرد ارتش ترکیه روستاهای مرزی در حدفاصل بخش زرگان در کانتون حسکه تا دهستان‌های قامشلو را زیر آتش توپباران گرفته است.

منابع بومی از جمله اعلام کردند قسمت فوقانی یک دکل مخابراتی در ضلع غربی بخش زرگان در اثر توپباران آسیب دیده است. تهدیدها و تعرضات نظامی ترکیه باعث شده بسیاری از روستائیان مجبور به ترک خانه‌های خود شوند. ترکیه با توپباران نواحی مسکونی سعی در بیرون راندن ساکنین منطقه دارد تا زمینه برای اشغال نظامی آنرا فراهم کند.

کمپ‌های روژاوا مملو از خانواده‌هایی است که از جمله به دنبال اشغال شهرهای عفرین، سرکانی و گری‌سپی آواره شده‌اند. آنها در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

دو روز پیش بود که در اثر آتش گرفتن خیمه آوارگان در کمپ واشوکانی حسکه، دو کودک خردسال غریبانه در میان شعلەهای آتش سوختند.  عبید و ظاهر دو برادر پنج شش ساله بودند. خانواده آنها سه سال پیش زمانی آواره شد که ترکیه سرکانی را با کشتارهای جمعی اشغال کرد.

نیروی امنیت داخلی در بیانیه خود سازمان ملل را مسئول جان این کودکان و وضعیت دردناک کمپ‌های آوارگان معرفی کرده و گفته که ترکیه مقابل چشم جامعه جهانی این تعداد انسان را با جنایات جنگی از خانەهایشان بیرون راند.