"حملات داعش بسیار خطرناک هستند، جامعه بین‌المللی باید مسئولیت‌های خود را در این رابطه انجام دهد"

زیدان العاصی ریاست مشترک وزارت دفاع خودمدیریتی شمال-شرق سوریه اعلام کرد که حملات تبهکاران داعش به زندان منطقه صناعی بسیار گسترده و خطرناک بوده و اعلام کرد که دولت‌های ترک و دولت دمشق در این حمله دست داشته‌اند.

زیدان العاصی ریاست مشترک وزارت دفاع خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در رابطه با خطرات گسترده حمله تبهکاران داعش به منطقه با خبرگزاری هاوار گفتگو کرد.

با شکست داعش این حملات گسترده‌تر و خطرناک‌تر شده‌اند

زیدان العاصی در این باره اظهار داشت: حمله اخیر به زندان منطقه صناعی که تبهکاران داعشی در آن زندانی هستند، از زمان درهم شکستن داعش در شمال-شرق سوریه بزرگترین و مهلک‌ترین در نوع خود بوده است. این حمله بزرگ و سازماندهی شده نشان می‌دهد که برخی از دولت‌ها و گروه‌ها از داعش حمایت می‌کنند و در این دوره که خصوصا اقدامات آنها را تسهیل می‌کنند. وی در ادامه افزود: در خارج و داخل گروه‌های تروریستی مورد حمایت قرار می‌گیرند تا چنین حملاتی سازماندهی شوند، در صورتیکه چنین حمایتهایی در جریان نبودند، هسته‌های مخفی داعشی نمی‌توانستند دست به حمله بزنند. در دوره اخیر حملات دولت ترک و تبهکاران آن افزایش پیدا کرده است و همزمان با ان نیروهای حکومتی هم از داخل تحرکات خود را آغاز کرده‌اند تا امنیت منطقه خودمدیریتی را از میان بردارند.

پروژه ما حکومت و دولت را نگران می‌کند

زیدان العاصی در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار افزود: پروژه خودمدیریتی از داخل حکومت دمشق را نگران می‌کند، زیرا این پروژه مبنای سوریه آینده است. دولت اشغالگر ترک هم از این پروژه نگران است و نیروی هوایی و زمینی خود را وارد عمل کرده است و تلاش می‌کند تا تبهکاران را نجات دهد.

العاصی در ادامه گفت: حملاتی به منطقه عین عیسی صورت گرفته است، در نتیجه آن دو غیر نظامی در روستای جبهل به شهادت رسیدند، نیروهای اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن در تل تمر مواضع خود را تقویت می‌کنند، از این مسئله می‌توان درک کرد که چگونه به تروریستها تسهیلات داده شده است، چگونه آنها دست به طراحی زده‌اند، در واقع ترکیه و حکومت در داخل سوریه با همدیگر همکاری می‌کنند تا حملات علیه زندان را تسهیل بکنند.

حمایت خلق در سالگرد حملات به عفرین باعث واکنش‌های ترکیه شده است

زیدان العاصی ریاست مشترک هیات دفاع از خودمدیریتی شمال-شرق سوریه اعلام کرد: حمایت خلق از چهارمین سالگرد حملات صورت گرفته به عفرین باعث شده است که ارتش ترک چنین پاسخی را بدهد و در منطقه هم حکومت تلاش‌های خود را برای کنترل منطقه افزایش دهد، عفرین را مجددا گلوله باران کردند و در نتیجه دو غیر نظامی را مجروح کردند. حمله به عفرین و همچنین منطقه عین عیسی و تل تمر را نباید با حمله صورت گرفته به زندان غویران جدا گرفت.

نیروهای سوریه دمکراتیک به جای جامعه بین‌المللی جنگیدند، جامعه بین‌المللی باید مسئولیت‌پذیر باشد

العاصی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که نیروهای سوریه دمکراتیک در مقابله با ترور جنگیده و هزینه‌های بسیاری داده‌اند، در شمال-شرق سوریه تبهکاران داعش را در هم شکستندو این در حالی است که دولت سوریه علیرغم حمایتهای روسیه نتوانسته است به چنین کاری دست بزند. نیروهای سوریه دمکراتیک در واقع به جای جامعه بین‌المللی با نیروهای داعشی می‌جنگد اما برخی از نیروهای بین‌المللی به صورت مخفیانه از داعش حمایت می‌کنند و آنها را سازماندهی می‌کنند، از طرف دیگر جامعه بین‌المللی هم در این مسئله منافعی دارد، خصوصا دولت دمشق که از این مسئله به نفع خود بهره‌برداری می‌کند تا به جهان نشان دهد که بدیل بشار اسد، ترور است.

العاصی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: بازگشت داعش در راستای منافع بشار اسد، به همین دلیل ما از جامعه بین‌المللی درخواست می‌کنیم تا با برخورداری از مسئولیت‌پذیری، وظایف خود را انجام داده و از خودمدیریتی و نیروهای تحت فرمان آن حمایت کند تا سازمان‌های تروریستی به طور کامل از میان بروند.