مک کنزی ادامه حمایت آمریکا از نیروهای سوریه دمکراتیک را تایید کرد

در ۱۰ سپتامبر، ژنرال کنت مک کنزی، سرفرمانده ارتش آمریکا از مناطق شمال-شرق سوریه دیدار کرد.

ژنرال مک کنزی ضمن دیدار با مظلوم عبدی فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک در رابطه با موضع آمریکا در خصوص خودمدیریتی شمال-شرق سوریه و تاثیرات عقب نشینی آمریکا در افغانستان نشست مشترکی را برگزار کردند.

طبق اطلاعات منبعی که نخواست هویتش فاش شود به میدیا نیوز اعلام کرده است که مک کنزی به عبدی اعلام کرده است که همکاری و حمایتهای آمریکا از نیروهای سووریه دمکراتیک همچنان ادامه پیدا می‌کند. در این دیدار مک کنزی اظهار داشته است که نیروهای سوریه دمکراتیک و ارتش افغانستان به هیچ نحوی به همدیگر شباهت ندارند، زیرا نیروهای سوریه دمکراتیک به طور بسیار موثری خود را سازماندهی کرده و می‌تواند در مقابل حملات ایستادگی کند.

ژنرال آمریکایی نظرات خود را در رابطه با حمایتها از نیروهای سوریه دمکراتیک ابراز داشته و در این باره افزوده است که شرایط و زمینه‌های سیاسی شمال-شرق سوریه و همزمان سازماندهی و دینامیسمهای مستقل آن، به گونه‌ای هستند که به هیچ شیوه‌ای با افغانستان قابل قیاس نیستند.

در این نشست که پشت درهای بسته برگزار شده است ژنرال آمریکایی اکیدا تاکید داشته است که آمریکا مصمم است که در شمال-شرق سوریه حضور خود را حفظ کرده تا مبارزه شکوهمند مشترک نیروهای سوریه دمکراتیک و ائتلاف علیه داعش ادامه یابد، زیرا داعش به عنوان خطری واقعی همچنان وجود دارد. در این نشست فرماندهان طبق اطلاعات مستند اعلام کرده بودند که داعش همچنان در عراق و سوریه و خصوصا منطقه دیرالزور فعالیت دارد.

همزمان اعلام شد که نیروهای آمریکایی دفاع از حوزه‌های نفتی در شمال سوریه را ادامه می‌دهند تا چاه‌های نفتی به دست نیروهای داعش نیفتند. از طرف دیگر صریحا اعلام شده است که امریکا حمایتهای خود را تجدید کرده و تعدادی از پروژه‌های از پیش طراحی شده را عملی و اجرا می‌کند.

طبق اطلاعات این منبع، هیات امریکایی به مظلوم عبدی فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک تاکید کرده است که آمریکا با تمام نیروی خود تلاش می‌کند تا خودمدیریتی را در مذاکرات آینده برای آینده سیاسی سوریه مشارکت دهند.

منبع: pydrojava