عملیات انتقامی در باب: کشته شدن ١٢ نظامی و ١٠ مزدور رژیم ترک

شورای نظامی باب اعلام کرد که در روستای یاشلی از توابع «باب» اشغالی عملیاتی انتقامی را به انجام رسانده است و در نتیجه آن ١٢ نظامی رژیم اشغالگر ترک و ١٠ مزدور وابسته به اردوغان از پای درآمده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی «شورای نظامی باب» در پیوند با عملیات انتقامی علیه ارتش اشغالگر ترک و مزدورانش در روستای یاشلی منطقه الباب اشغالی اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"٢٨ مرداد/ ١٩ آگوست در نتیجه حمله رژیم اشغالگر ترک به مرکز روابط عمومی شورای نظامی تل تمر، رفیق سوسن بیرهات عضو شورای نظامی ق.س.د و ی.پ.ژ، عگید گرکه‌لگه و ٢ مبارز شورای نظامی تل تمر به شهادت رسیدند. همچنین در همان روز در مسیر جاده علی فردو در نتیجه حمله به خودرو حامل فرماندهی کل ی.پ.گ رفیق رِناس روژ به شهادت رسید.

همچنین در این مرحله رژیم اشغالگر ترک و مزدورانش حملات بی‌وقفه خود را به مناطق ما ادامه داده‌اند و در نتیجه آن ده‌ها شهروند از جمله زنان و کودکان جان باختند و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند. در این حملات همچنین زیان بزرگی به منازل و مزارع هموطنان وارد شده است."

شورای نظامی باب اعلام کرد که در پاسخ به حملات وحشیانه رژیم اشغالگر ترک نیروهای آنان عملیاتی انتقامی نیرومندی را با موفقیت به انجام رساندند. در اطلاعیه آمده است:

"بر این مبنا روز ٧ سپتامبر ٢٠٢١ (١۶ شهریور ١۴٠٠) نیروهای ما پایگاه روستای یاشلی از توابع باب را که محل استقرار ۶٠ نظامی ارتش ترک و مزدوران آن است هدف قرار دادند. همچنین نیروهای ما ٣ سنگر دشمن را به کنترل خود درآوردند. همچنین پایگاه و چند نقطه دیگر که دیدبانی اشغالگران را بر عهده داشتند هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفتند و به شیوه‌ی تسویه و امحا آماج حمله واقع شدند.

عملیات با انفجار بزرگی آغاز شد. در نتیجه این عملیات بخش بزرگی از پایگاه مذکور، خودروهای زرهی و سنگرها منهدم شدند. همچنین مواضع، خودروهای زرهی و سلاح‌های سنگین پایگاه‌های طراف نیز به شیوه‌ای همزمان هدف حمله واقع شدند و ضربه‌ای بزرگ بر اشغالگران ترک و مزدورانشان تحمیل شد.

در این عملیات انتقامی آنچنان که نیروهای ما با چشم خود مشاهده کرده‌اند این نتایج کسب شده است:

- ١٢ نظامی ارتش اشغالگر ترک کشته و ١١ نظامی دیگر ترک زخمی شدند که حال ٣ زخمی بشدت وخیم است.

- ١٠ مزدور اشغالگران ترک کشته و ١٠ مزدور زخمی شدند.

همچنین ٣ خودرو نفربر زرهی، ٢ خودرو زرهی از نوع کرپی و تعدادی ساختمان، سنگر، سلاح سنگین، خودرو و تجهیزات نظامی منهدم و به آتش کشیده شدند.

در نتیجه این عملیات یکی از رفقای ما زخمی شد و مبارزان ما که در این عملیات جای گرفته بودند در سلامتی کامل به محل انجام وظایف خویش بازگشتند.

محافظت از شمال و شرق سوریه و خلق‌های این منطقه و ارزش‌های آن وظیفه اساسی ما می‌باشد. ما به هیچ کشور و نیرویی حمله نمی‌کنیم، اما اگر خلقمان، منطقه‌امان و مبارزانمان مورد حمله هر نیرویی واقع شوند بدون تردید از خود دفاع می‌کنیم و این حق مشروع جهانیست."