نیروهای مدافع خلق: ارمنستان دو رفیق ما را به ترکیه تحویل داده است

ه.پ.گ اعلام کرد که دو گریلای آنان به نام‌های لهنگ و علیشر از سوی دولت ارمنستان به رژیم ترک تحویل داده شده‌اند و یادآور شد، سازمان میت ترک برای کسب اعتبار درصدد نشان دادن این رویداد همچون یک دستاورد برای خود است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در رابطه با تحویل دادن ٢ گریلا از سوی دولت ارمنستان به رژیم ترکیه بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه ه.پ.گ آمده است: آگوست ٢٠٢١ دو گریلایمان به نام‌های لهنگ و علیشر در نزدیکی مرز ارمنستان حین انجام وظایف خود با نیروهای مرزبانی ارمنستان روبرو شده‌اند. رفقای ما برای جلوگیری از رویداد منفی با هشیاری رفتار نموده‌اند اما توسط نیروهای ارمنی دستگیر شده‌اند. علیه رفقای ما پرونده‌سازی شده و پس از آنکه فعالیت حقوقی برای آزادی آنها انجام شد، دادگاه تجدیدنظر ارمنستان تصمیم به آزادی آنها گرفت. هوالان ما بجای انکه بر اساس قوانین بین‌المللی و قوانین دولت ارمنستان آزاد شود، توسط استخبارات ارمنستان ربوده شده‌اند.

در نتیجه تلاش‌ها وعده داده شد که رفقای ما را آزاد کنند، اما یک ماه پیش رفقایمان لهنگ و علیشیر از سوی دولت ارمنستان به دولت ترکیه تحویل داده شده‌اند.

دولت ارمنستان با این اقدام هم قوانین بین‌المللی و هم قوانین خود را نقض کرده است. این رفقای ما با جای گرفتن در صفوف انقلاب کوردستان برای دفاع از موجودیت خلق خود و تحقق آزادی مبارزه نموده و آلام تمامی خلق‌های تحت ستم را در قلب خود حس می‌نمودند. ارمنستان این رفقا را به رژیم اشغالگر ترک تحویل داد و این مایه رسوایی بزرگی برای ارمنستان است. اینچنین هر دو رفیق ما به دست رژیم ترک افتاده‌اند. اما رسانه‌های جنگ ویژه رژیم ترک این رویداد را همچون عملیات موفقیت‌آمیز میت جلوه داده‌اند.

در اطلاعیه روز ١۴ سپتامبر ٢٠٢٢ ما اعلام کرده بودیم که عناصری به نام خطیب و آریا پس از خیانت به جنبشمان، خود را به دولت عراق واگذار کرده و برای منافع خویش آنها را به رژیم ترکیه تحویل داده‌اند. میت ترکیه برای کسب اعتبار از فرصت‌هایی که دولت ترک به نیروهای جداگانه می‌دهد استفاده کرده و علیه ما درصدد کسب نتیجه هستند، این را هم همچون پیروزی برای خود قلمداد می‌کند. کاملا آشکار است که این داستان‌های گویا پیروزمندانه با سناریوهای تقلبی و در اتاق‌های جنگ ویژه تنظیم شده‌اند و هیچ نسبتی با واقعیت ندارند. خلق‌های کوردستان و ترکیه لازم است نسبت به دروغگویی میت آگاه باشند."