گفتگوی آنیسا جعفری‌مهر در هامبورگ در مورد کوردستان

این نویسنده کورد از سکوت جهان نسبت به استفاده رژیم ترکیه از سلاح شیمیایی در کوردستان و دلایل آن انتقاد کرد

در نشستی ادبی در هامبورگ آلمان، پس از ارائه‌ی یک داستان کوتاه از نویسندهی کورد، آنیسا جعفری‌مهر، گفتگویی با این نویسنده انجام شد که وی به بحث در مورد جنگ و استفاده از سلاح شیمیایی در کوردستان پرداخت.

در نشستی ادبی با عنوان «اوکراین و آنسوی آن» که توسط موسسه «کوربر» در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد، آنیسا جعفری‌مهر با بیان مخالفت با جنگ در هر کجای جهان، بحث در مورد جنگ در اوکراین را به دیگر شرکت کنندگان واگذار کرد و خود به بحث جنگ در کوردستان پرداخت و ادامە داد: در کوردستان، علاوه بر فعالانی که هرروزه شاهد دستگیری، شکنجه و اعدامشان هستیم، جان همه‌ی کوردها در خطر است، ما صد سال است که در جنگ به سر می‌بریم، جنگی با انواع آن، از ژنوساید فیزیکی، تا استعمار، و آسیمیلاسیون.

جعفری‌مهر در ادامه به سکوت جهانیان در رابطه با جنگ در کوردستان پرداخت و دلیل آن را تکه تکە شدن کوردستان در میان چهار کشور، نداشتن دولت مستقل و همچنین مخالفت کوردها با دولت‌های فاشیستی دانست که جهان به دلیل منافعشان، طرف آنها ایستادهاند.

جعفری‌مهر با اشاره به مبارزه‌ی ی.پ.ژ و ی.پ.گ با داعش و شکست دادنشان و همچنین جانباختن ١١ هزار مبارز کورد و مجروح شدن هزاران نفر دیگر در آن جنگ، از تروریست خواندن مبارزان کورد انتقاد کرد.

وی در پایان با نام بردن از شهرها و روستاهایی در چهار بخش کوردستان که توسط رژیم عراق و ترکیه بمباران شیمیایی شده‌اند و اعلام تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌ها، نسبت به حملات شیمیایی به گریلاهای حزب کارگران کوردستان توسط ترکیه واکنش نشان داد و از همکاری کشورهای مختلف با ترکیه و تامین سلاح ترکیه توسط آنان انتقاد کرد.