نیروهای مدافع خلق: ٢۶ اشغالگر به هلاکت رسیدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در عملیات گریلایی در عرصه‌های زاپ، خاکورک، آواشین و متینا ٢۶ نظامی رژیم اشغالگر ترکیه از پای درآمده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلایی علیه ارتش متجاوز ترک که در استقبال از ٣٠ ژوئن، روز فداییگری به انجام رسیده‌اند، را منتشر کرد.

بنابر اطلاعیه در چهارچوب عملیات‌های گریلایی کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در روزهای ٢٣، ٢۴ و ٢۶ ژوئن در اطراف تپه شهید شاهان، تپه کارکر، تپه شهید آخین عرصه خاکورک خاکورک ٧ نظامی ترکیه به هلاکت رسیدند و یک دوربین شب در تپه شهید کامران به غنیمت گرفته شد.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس روز ٢۵ ژوئن ۶ اشغالگر در عرصه آواشین و ۶ اشغالگر در عرصه زاپ کشته شدند.  

در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور روز ٢۶ و ٢٧ ژوئن در منطقه مقاومت تپه جودی در چهار عملیات گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار ٧ اشغالگر کشته شدند.

حملات شیمیایی و بمباران هواپیماهای جنگنده

٢۵ و ٢۶ ژوئن مناطق شهید برخودان و شکفتا بریندارا در زاپ ٢۴ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره هدف حمله واقع شدند.

٢۴ ژوئن مناطق شکیف، دره چمچو، دره لولان و تپه شهید عاکف در خاکورک از سوی پایگا‌ه‌های مرزی توپباران شدند. در نتیجه حملات مذکور جنگل‌های این مناطق دچار حریق شدند که تاکنون ادامه دارد.

٢۵ ژوئن منطقه ورخله در آواشین، چمچو و کارکر در زاپ ٧ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

٢۵ و ٢٧ ژوئن منطقه تپه اورته در متینا توسط پایگاه کانی ماسی و منطقه تپه حکاری از سوی پایگاه‌های مرزی توپباران شدند.

٢۶ ژوئن مناطق ساجا، شهید شاهین، تپه جودی و تپه اف‌ام در زاپ ده‌ها بار توسط بالگردهای تهاجمی و توپخانه‌های مرزی هدف حمله واقع شدند و ٧ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.